زوم کست: شبکه ملی اطلاعات چیست؟

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فاز اول شبکه ملی اطلاعات روز یکشنبه به بهره‌برداری رسید. سئوالات زیادی پیرامون این شبکه در ذهن کاربران ایرانی شکل گرفته است. برای پاسخ به این سئوالات و هر آنچه در مورد شبکه‌ ملی اطلاعات باید بدانید، زوم‌کستی که با حضور معاون فنی آسیاتک و مشاور سابق مرکز ملی فضای مجازی در طراحی شبکه‌ی iXP کشور تهیه شده است را مشاهده کنید. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

فاز شبکه ملی اطلاعات پس از سال‌ها طرح، ایده و مباحث مختلف، روز یکشنبه به بهره‌برداری رسید. این شبکه بهمن‌ماه امسال فاز دوم خود را شروع کرده و در اردیبهشت سال بعد تکمیل شده و به بلوغ می‌رسد.

شبکه‌ ملی اطلاعات در اصل علاوه بر تقویت کیفیت، سرعت و کاهش قیمت دسترسی به داده‌های داخلی منتشر شده در اینترنت، مفهومی است برای تولید محتوای بیشتر داخلی.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شعار «دسترسی به اطلاعات با سرعت بیشتر، کیفیت بهتر و قیمت کمتر» و همچنین «شما شبکه ملی اطلاعات هستید» سعی دارد مفهوم این شبکه را در بین مردم جا بیاندازد.

ما نیز در زومیت نیز که با سئوالات متعدد کاربران روبرو شدیم و شایعاتی از سوی برخی رسانه‌های غیر رسمی و شبکه‌های اطلاعاتی شنیدیم، تصمیم گرفتیم تا این موضوع را با حضور یک متخصص وارد به این مباحث که در امور اجرایی حضور داشته باشد، برای کاربران ایرانی توضیح دهد.

در همین رابطه این موضوع را با حضور شهاب وهاب‌زاده معاون فنی شرکت آسیاتک در برنامه زوم کست بررسی کنیم. شهاب وهاب زاده مشاور سابق مرکز ملی فضای مجازی در طراحی شبکه‌ی iXP کشور بوده و اجرای مراکز داده تبادل ترافیک کشور با مشاوره و نظارت او انجام شده است.

در این ویدیو، هرآنچه باید در مورد شبکه ملی اطلاعات بدانید به زبان ساده شرح داده شده است. 

لینک دانلود 360P  |   لینک دانلود 720P   |   لینک 720P شاتل لند   |   تماشا در یوتیوب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات