ضرورت وجود سیستم ترمز خودکار اضطراری در خودروها از نگاه خریداران

شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق آخرین نتایج به دست آمده‌ی محققان، خریداران بیشتر تمایل به خرید خودروهایی دارند که از سیستم‌های ایمنی چون ترمز اضطراری خودکار برخوردار باشند.
تبلیغات

خودروهایی‌ که دارای سیستم رانندگی خودکار هستند بیشتر از بقیه توجه خریداران را به خود جلب می‌کنند و نکته‌ی جالب این‌ است که وجود این سیستم در خودروها بیش از سایر آپشن‌ها (مانند گرمکن و سردکن صندلی و حتی سقف پانوراما) برای خریداران حائز اهمیت است. اکثر خریداران خودروهای جدید وجود AEB را نسبت به سایر امکانات در اولویت انتخاب خود قرار می‌دهند. هر چند نظرات متفاوتی نیز بسته به سلیقه‌ی مشتریان وجود دارد.

خودروهایی مانند واکسهال‌ کورسا که برای نخستین بار در رتبه‌بندی ایمنی قرار گرفته‌اند، از نظر ایمنی فاصله‌ی زیادی با بنز C کلاس دارند و از نظر تجهیزات نزدیک به دو برابر ضعیف‌تر از این سدان لوکس هستند. در هر حال باید در نظر داشت که یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های ایمنی، ترمز اضطراری خودکار است که در اکثر خودروهای پرفروش حال حاضر چه به صورت استاندارد و چه به صورت سفارشی وجود دارد. سیستم ترمز اضطراری با استفاده از سنسور‌های تعبیه شده در جلوی خودرو به صورت پیوسته فاصله‌ را با اجسام مقابل بررسی می‌کند و با توجه به سرعت و شتاب خودرو، در صورت تشخیص احتمال تصادف به صورت خودکار اقدام به ترمزگیری و کاهش سرعت خودرو می‌کند. 

این سیستم در برند‌های مختلف خودرو با نام‌های متفاوتی شناخته می‌شود که در ادامه به معرفی برخی از آن‌‌های خواهیم پرداخت. AEB نام سیستمی در مرسدس‌ بنز کلاس C است که از برخورد با خودروی روبرویی جلوگیری می‌کند. در فولکس‌واگن گلف، سیستم AEB به‌صورت استاندارد بر روی خودرو نصب شده است و جالب اینجا است که شرکت فولکس‌واگن آن را به عنوان تجهیزات اضافی ارائه نمی‌دهد. نیسان در خودروی قشقایی این سیستم را به‌ عنوان یک آپشن اضافه ارائه می‌دهد که انتخاب آن با خریدار است. در خودروی فورد فوکوس نیز به دلیل حفظ قیمت پایین برای فروش بیشتر، این سیستم به صورت مستقل و فقط در بعضی از مدل‌ها در نظر گرفته شده است.

ایمنی

اپل در خودروی آسترا که همیشه از آن به‌عنوان خودرویی قابل اطمینان یاد می‌شود، علاقه‌ای به نصب چنین سیستمی نداشته و ندارد. در حال حاضر کمتر از ۳۴ درصد از خودروهای شرکت یاد شده به این سیستم مجهز شده‌اند ولی با سفارش AEB به صورت آپشن می‌توانید خودروی خود را به این سیستم مجهز کنید. MINI هم از این سیستم در خودروهای خود بهره گرفته و به آن لقب راننده‌ی کمکی را داده است. فولکس‌واگن POLO نیز از این سیستم با نام ترمز اضطراری بهره می‌برد و سیستم AEB تنها قسمتی از سیستم ACC در این خودرو محسوب می‌شود. فورد در خودروی فیستا از سیستم AEB به صورت آپشن استفاده می‌کند. واکسهال موکا اگرچه جزو مدل‌های محبوبی به شمار می‌رود، با این وجود فاقد سیستم یاد شده، چه به صورت استاندارد و چه به صورت آپشن است. واکسهال کورسا نیز همانند موکا فاقد این سیستم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات