تلگرام با رد ادعای هک شدن، اطلاعات موجود را داده های عمومی به اشتراک گذاشته شده خواند

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تلگرام امروز به اخبار منتشر شده در مورد اینکه امکان هک بیش از ۱۵ میلیون کاربر این سرویس در ایران وجود دارد، پاسخ داد. تلگرام با دعوت کاربران به آرامش و ادامه استفاده از سرویس تلگرام، اعلام کرده در صورتی که اطلاعات مربوط به ۱۵ میلیون کاربر هک شده باشد، این داده‌ها ربطی به اطلاعات خصوصی نداشته و داده‌هایی هستند که برای عموم قابل دسترس است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دیروز اخباری منتشر شد که حکایت از امکان هک شدن حساب کاربری بیش از ۱۵ میلیون نفر از کاربران تلگرام در ایران داشت. تلگرام ساعاتی پیش به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرد که در صورت جمع آوری اطلاعات ۱۵ میلیون حساب کاربری این سرویس نیز، این اطلاعات داده‌هایی هستند که بصورت عموم در دسترس بوده و از این‌رو خطری برای کاربران تلگرام ایجاد نمی‌کند.

دو تن از کارشناسان امنیتی دیروز در گفتگو با رویترز اعلام کرده بودند که هکرهای ایرانی می‌توانند با استفاده از روش‌هایی به اطلاعات بیش از ۱۵ میلیون کاربر تلگرام در ایران دسترسی داشته باشند و شماره‌ی تلفن این کاربران را در اختیار بگیرند.

تلگرام در واکنش به این خبر اعلام کرده که اطلاعات مورد ادعا متعلق به ۱۵ میلیون کاربر این سرویس، داده‌هایی است که توسط کاربران بصورت عمومی به اشتراک گذاشته شده و حساب‌های کاربری بصورت خاص مورد تعرض واقع نشده‌اند. تلگرام اعلام کرده که چنین هک گسترده‌ای با توجه به محدودیت‌های اعمال شده روی API این سرویس از سال جاری امکان پذیر نیست. البته با توجه به اینکه تلگرام مبتنی بر شماره‌ی تلفن همراه کاربران فعالیت می‌کند، هر شخصی می‌تواند با استفاده از این سرویس وجود شماره‌ی تلفنی را در این سرویس چک کرده و از وجود یا نبود آن در سرویس تلگرام مطمئن شود. این موضوعی است که خود تلگرام نیز آن را تایید و اعلام کرده که این موضوع در سایر سرویس‌ها نظیر واتس‌اَپ، فیسبوک مسنجر و سایر سرویس‌های مشابه نیز قابل دسترسی است.

کارشناسانی که ادعای هک شدن تلگرام را در گفتگو با رویترز اعلام کرده‌اند، امکان سواستفاده‌ی کمپانی‌های مخابراتی را از پیام‌های متنی فعالسازی تلگرام روی دستگاه‌های جدید، روزنه‌ای برای نفوذ هکرها اعلام کرده‌اند. تلگرام در واکنش به این موضوع اعلام کرده که این تهدید جدیدی است که کمپانی در مورد آن به کاربرانش در شماری از کشورها اخطار داده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات