قابلیت شارژ بیسیم به زودی به تسلا مدل اس افزوده می شود

دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شارژرهای بیسیم مدت‌ها است که جای خود را میان گوشی‌های تلفن همراه پیدا کرده‌اند. اما حالا نوبت به دنیای خودروهای الکتریکی رسیده است و این بار خودروی تسلا مدل اس از این شارژرها بهره خواهد برد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خودرویی را تصور کنید که هرگز نیاز نیست تا به پر کردن باک یا شارژ کردن باتری‌های آن فکر کنید. اواترن (Evatran) کمپانی سازنده‌ی شارژرهای بیسیم، این تصور را غیرواقعی نمی‌داند و یک صفحه شارژر بیسیم را برای تسلا مدل اس طراحی کرده است. این محصول تا چند هفته‌ی آینده وارد بازار می‌شود.

 سیستم بدون سیم اواترن امکان شارژ القایی با نرخ ۷.۲ کیلووات در ساعت را فراهم می‌آورد که این میزان قابلیت پیمایش ۳۲ کیلومتر را برای خودرو در هر ساعت شارژ به ارمغان می‌آورد. برای بیشتر مشتریان، این نرخ شارژ می‌تواند خودروی آن‌ها را هنگامی که در محل کار حضور دارند، برای پیمودن مسافتی معادل ۳۲۰ کیلومتر شارژ کند یا باتری خودرو را زمانی که در خانه پارک شده است، کاملاً شارژ نماید.

اواترن ادعا می‌کند که صفحه شارژر بیسیم مذکور که تا حدودی شبیه یک دیسک بزرگ است که مناسب برای استفاده در داخل و خارج از ساختمان‌ها است. این امر پتانسیل بالای این وسیله را از لحاظ کاربرد و عملکرد نشان می‌دهد.

برای داشتن این شارژر بایستی مبلغی معادل ۲۵۰۰ دلار را پرداخت کنید که این مبلغ شامل هزینه‌های نصب و بهره‌مندی از ۳ سال گارانتی نیز است. در حال حاضر، این وسیله تنها در نسخه‌های دیفرانسیل عقب سدان‌های مدل اس قابل استفاده است. اما به زودی نمونه‌هایی برای مدل ایکس و نسخه‌های چهار چرخ محرک مدل اس نیز راهی بازار خواهد شد.

اواترن اعلام کرده است که این شارژرها قبل از فروش به عموم مردم، در اختیار گروهی که اقدام به پیش‌خرید آن کرده‌اند قرار خواهد گرفت که این امر می‌تواند برای اطمینان از صحت عملکرد دستگاه و البته رضایت مشتریان باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات