جهرمی: زیرساخت فیبر تاریک ارائه می‌دهد

شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ارتباطات زیرساخت برای توسعه‌ی فیبر نوری در کشور به شرکت‌های خصوصی فیبر تاریک ارائه می‌دهد. مدیرعامل زیرساخت این مطلب را عنوان کرد و افزود که زیرساخت قصد دارد در راه‌های درون استانی فیبرنوری تاریک واگذار کند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت‌های خصوصی قصد دارد فیبرنوری را در سراسر کشور گسترش دهد. مسیر فیبر نوری در ۳ سال اخیر ۲۳ هزار کیلومتر افزایش یافته است و تمام فیبر نوری کشور به ۵۸ هزار کیلومتر رسیده است.

اما به نظر می‌رسد مدیریت جدید شرکت ارتباطات زیرساخت سعی دارد با مشارکت بیشتر بخش خصوصی این شبکه را به سرعت گسترش دهد. 

محمد جواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در این باره اعلام کرد: «همسو با بهره‌برداری از فاز نخست شبکه‌ ملی اطلاعات، شرکت ارتباطات زیرساخت قصد دارد در راه‌های درون استانی فیبر نوری تاریک واگذار کند.»

به  فیبرنوری خام و بدون اتصال به محتوا و دیگر شبکه‌های فیبر، فیبر تاریک می‌گویند.

آذری جهرمی گفت: «شرکت زیرساخت برای ایجاد فضای رقابت سالم بین اپراتورها و با توجه به رعایت اصول قانونی که بیشتر از این فقط در اختیار مخابرات بود، اقدام به واگذاری فیبرهای تاریک کرده است. اپراتورهای ارتباطی و شرکت‌های دارای پروانه FCP می‌توانند با سرمایه‌گذاری و نصب تجهیزات نسبت به فعال کردن فیبرهای تاریک واگذار شده از سوی ما، اقدام کنند و از پرداخت هزینه‌های بسیار زیاد معاف شوند.»

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت توضیح داد: «برای رسیدن به اهداف و شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات نیازمند ایجاد رقابتی سالم و کاهش انحصارگرایی در حوزه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم. تا یک ماه آینده، فرآیند واگذاری و تجاری‌سازی فیبرهای تاریک در شبکه انتقال کشور نهایی خواهد شد.»

این اقدام می‌تواند روند توسعه‌ی فیبرنوری در کشور را با رشد زیاد مواجه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات