ایسوس نمی تواند به اهداف فروش خود در سال ۲۰۱۶ دست پیدا کند

شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که ایسوس فروش ۳۰ میلیون گوشی هوشمند را برای سال ۲۰۱۶ هدف گذاری کرده بود به نظر می‌رسد رقابت نفس‌گیر در بازار هند و چین باعث شده تا در عمل تحقق این هدف چندان میسر نباشد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ایسوس شرکتی شناخته شده در سطح جهان است. این شرکت تایوانی که بیشتر به خاطر فعالیتش در حوزه لپتاپ‌ها شناخته می‌شود مدت‌ها است که فعالیت خود را در سایر حوزه‌های فناوری از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت و غیره نیز آغاز کرده است. این شرکت اوایل امسال گوشی هوشمند ZenFone 3 را معرفی کرد و با واکنش‌های مثبتی مواجه شد. 

ایسوس فروش ۳۰ میلیون گوشی هوشمند را برای سال ۲۰۱۶ هدف گذاری کرده بود و حالا به نظر می‌رسد که این شرکت قادر نیست تا به اهداف از پیش تعیین شده خود دست پیدا کند.

هدف گذاری اصلی ایسوس برای فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ تعداد ۳۰ میلیون دستگاه بود که در ماه ژانویه تعیین شده بود اما از آنجا که مدیران ایسوس متوجه شدند که قادر به تحقق این هدف در سال جاری نیستند از این رو با ایجاد تغییراتی در آن به عدد ۲۵ میلیون دستگاه رسیدند. 

حالا با توجه به اخبار منتشر شده در رسانه‌های تایوانی به نظر می‌رسد که ایسوس حتی قادر به تحقق فروش ۲۵ میلیون دستگاه هم نیست. طبق گفته منابع  خبری، ایسوس با رقابت سنگینی از سوی رقبا در چین و هند مواجه شده که البته قابل پیش‌بینی هم بود و حالا حتی فروش ۲۵ میلیون دستگاه هم برای این شرکت کار سختی محسوب می‌شود.

البته این نکته را هم نباید از یاد ببریم که ZenFone 3‌ در ماه می معرفی شد و تا آگوست به بازار عرضه نشده بود. یکی از دلایلی که تحلیلگران معتقدند ایسوس قادر نیست تا به اهداف فروش از پیش تعیین شده خود دست یابد این است که نسخه قبلی گوشی هوشمند زن‌فون یعنی ZenFone 2 در ژانویه سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی شد و فرصت بسیار زیادی در اختیار ایسوس قرار داشت تا در طول سال ۲۰۱۵ این گوشی را به فروش برساند ولی معرفی و عرضه ZenFone 3 دیرتر صورت گرفت از این رو رسیدن به پیش‌بینی‌های فروش سال ۲۰۱۶ برای ایسوس حالا دیگر دشوار شده است. البته رقابت نفسگیر در بازارهای چین و هند را هم به دیرتر عرضه شدن زن‌فون ۳ باید اضافه کرد. 

این شرکت موفق شده تا فقط ۸ میلیون گوشی هوشمند را در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۶ به فروش برساند و بر این اساس طبق پیش‌بینی‌ها ایسوس به فروش کمی بیش از ۲۰ میلیون دستگاه در سال جاری میلادی دست خواهد یافت که این به این مفهوم است که این شرکت قادر خواهد بود تا به فروشی معادل فروش سال گذشته خود دست پیدا کند. این شرکت تایوانی اخیرا تولید گوشی‌های هوشمند خود را در هند آغاز کرده و باید دید آیا این امر کمکی به رشد فروش این شرکت خواهد کرد یا نه؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات