پتنت جدید اپل برای پیدا کردن دزد گوشی از طریق تاچ‌آی‌دی

جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
تاچ‌آدی (Touch ID) اپل یکی از مطمئن ترین روش‌ها برای قفل کردن گوشی است و حالا اپل پتنت جدیدی را ثبت کرده که در آن از طریق این قابلیت می‌توان دزدهای آیفون را دستگیر کرد. همراه زومیت باشید
تبلیغات

اپل پتنت جدیدی را به نام «ثبت بیومتریک برای شناسایی کاربر غیرمجاز» ثبت کرده که در آن اگر تاچ‌آی‌دی تشخیص دهد که اثر انگشت متعلق به شما نیست، یک تصویر از آن را ذخیره می‌کند تا بتوانید ثابت کنید چه شخصی گوشی شما را دزدیده است. در این پتنت حتی گوشی می‌تواند تصویر یا ویدیویی از شخصی که گوشی شما در دست اوست و تلاش می‌کند از آن استفاده کند، تهیه کند.

همچون دیگر پتنت‌های ثبت شده، ممکن است این قابلیت هیچ‌وقت در ابزارهای اپل مورد استفاده قرار نگیرد، اما این امکان نیز وجود دارد که در آیفون بعدی شاهد بکارگیری چنین فناوری باشیم. اگر این ویژگی در ابزارها به کار گرفته شود، می‌توان دزدهای آیفون یا حتی اطرافیانی که تلاش می‌کنند بدون اجازه به گوشی شما دسترسی داشته باشند را شناسایی کنید.

تاچ‌آی اولین بار در آیفون ۵ اس رونمایی شد. این فناوری به کمک سنسور اثرانگشت‌خوان، اثر انگشت کاربر را تشخیص داده و امکان باز کردن قفل گوشی، ورود به حساب کاربری یا خرید از طریق سیستم اپل‌-پی را میسر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات