مزدا RX-9 مدل ۲۰۱۹ با پیشرانه ۴۰۰ اسب بخاری عرضه می شود

پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شواهد نشان می‌دهد که مزدا قصد دارد تا در سال ۲۰۱۹ مدل محبوب RX-9 را وارد بازار کند. طبق برخی گزار‌ش‌ها این خودرو دارای ۴۰۰ اسب بخار قدرت و تنها ۱۳۰۰ کیلوگرم وزن خواهد بود. در ادامه‌ی خبر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

مزدا اوایل امسال با رونمایی از مدل RX-Vision شایعه‌های مربوط به جایگزینی مدل RX-8 را قوت بخشید. این خودرو، یک مدل کوپه دوست داشتنی بود که به پیشرانه‌ی روتاری (وانکال) مجهز بود، اما همانطور که پیش‌تر نیز اخبار مبنی بر آن منتشر شده است، مزدا برنامه ای برای تولید نسل جدید آن ندارد. اما حالا فصل دیگری در دفتر سری RX مزدا گشوده شده است و اخباری در مورد این خودروی اسپرت محبوب از توکیو به گوش می رسد.

وبسایت ژاپنی Holiday Auto ادعا کرده است که مزدا در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹ از مدل تولیدی RX-9 رونمایی خواهد کرد. مزدا پیش از تولید این خودرو، نسخه‌ی مفهومی آن را در نمایشگاه خودروی توکیوی سال آینده به نمایش خواهد گذاشت. سال ۲۰۱۷ برای مزدا سال بسیار مهمی است چرا که پنجاهمین سالگرد تولید پیشرانه‌های روتاری توسط فیلیکس وانکل است. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۷ چهل سال از تولید نخستین خودروی مجهز به پیشرانه‌ی وانکل توسط مزدا می‌گذرد.

وبسایت Holiday Auto همچنین مدعی شده است که مزدا RX-9 از یک پیشرانه‌ی وانکل استفاده خواهد کرد. این پیشرانه دارای ۱.۶ لیتر حجم و مجهز به یک عدد توربوشارژر خواهد بود. حداکثر قدرت تولیدی توسط این پیشرانه در حدود ۴۰۰ اسب بخار است. هالیدی اتو در خصوص جزئیات توانایی‌های حرکتی این خودرو اطلاعاتی نداده اما گفته است که شتاب گیری آن همانند موتور سیکلت‌ها خواهد بود. همانند سایر ساخته‌های مزدا، رمز موفقیت این مدل نیز وزن کم آن خواهد بود، مهندسین مزدا تلاش می‌کنند تا بتوانند در مدل نهایی این خودرو، به وزن ۱۳۰۰ کیلوگرم دست پیدا کنند. به لطف وجود جعبه‌دنده‌ی یکپارچه با محور عقب، این وزن کم به خوبی بین محورهای جلو و عقب تقسیم خواهد شد و RX-9 را به خودروی بسیار سریع و چابک تبدیل خواهد کرد. آخرین نکته هم در خصوص قیمت این خودرو است؛ براساس گزارشات، مزدا RX-9 قیمتی در حدود ۸ میلیون ین ژاپن خواهد داشت که برابر است با حدود ۷۹ هزار دلار.  این مبلغ برای خرید حدود سه دستگاه مزدا RX-8 به عنوان نسل قبل خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی وانکل این شرکت کافی است.

در صورتی که مزدا به دنبال نزدیک کردن RX8 به نیسان GT-R باشد، در سال ۲۰۲۵ مدل شش سیلندر این خودرو نیز به بازار خواهد آمد. شایعات و حدس و گمان‌ها در خصوص پیشرانه‌های روتاری مزدا بسیار زیاد و جذاب هستند. به خصوص زمانی که در مورد خودروی مفهومی صحبت می‌کنیم که رونمایی از آن سال‌ها طول کشیده است. با این حال مزدا با نشان دادن مدل RX-Vision نشان داد که هنوز از پیشرانه‌های روتاری دست نکشیده است و برای سال ۲۰۱۷ قصد دارند تا سالگردی باشکوه و بزرگ برای این تکنولوژی برگزار کند.

مزدا
مزدا
مزدا
مزدا
مزدا
مزدا
مزدا
مزدا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات