انتخاب شهرهای هوشمند ایران؛ نام تهران در لیست وجود ندارد

چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در مراسم اختتامیه دومین دوره همایش شهر هوشمند، شهرهای هوشمند ایران در سه دسته جمعیتی مشخص شدند. نکته‌ی جالب این لیست قرار نگرفتن نام تهران به عنوان شهر هوشمند در شاخه‌های این انتخاب است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

معاون مرکز توسعه‌ی دولت الکترونیکی و فناوری اطلاعات وزارت کشور در دومین همایش زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند، هوشمندترین شهرهای ایران را معرفی کرد.

علیرضا براتی در مراسم اختتامیه این همایش گفت: «پس از تجربه موفق سال گذشته در انتخاب شهرهای هوشمند در دوره نخست این همایش، تصمیم گرفتیم انتخاب شهرهای هوشمند را به صورت منسجم‌تر امسال نیز پیگیری کنیم.»

براتی ادامه داد: « برای این که رقابت عادلانه‌ای میان شهرها صورت بگیرد ارزیابی امسال در سه سطح شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر، شهرهای با جمعیت بین ۲۰۰ هزار تا یک میلیون نفر و شهرهایی با جمعیت بالای یک میلیون نفر صورت گرفت.»

معاون مرکز توسعه‌ی دولت الکترونیکی و فناوری اطلاعات وزارت کشور اعلام کرد: «شهرهای کشور در شش شاخص جذب سرمایه‌ (خارج از بودجه شهرداری)، اتوماسیون شهرداری، خدمات الکترونیکی شهروندی، زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی، مدیریت هوشمندسازی (وجود ساختار مدون) و پایدارسازی توسعه شهر هوشمند بررسی شده تا از میان آنها شهرهای هوشمند انتخاب شوند.»

براتی اضافه کرد: «این شهرها از سوی دو نماینده‌ از وزارت ارتباطات، دو نماینده از وزارت کشور، دو نماینده از کارگروه‌های همایش و ۶ نفر از مدیران فاوای استانداری‌های کشور برگزیده شدند.»

در میان شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر، دو شهر شاهرود و لطیفی انتخاب شدند.

در بین شهرهای بین ۲۰۰ هزار تا یک میلیون نفر نیز در حوزه‌ی اتوماسیون شهری شهرهای یزد و همدان، در حوزه پایدارسازی شهرداری زنجان، در حوزه جذب سرمایه خارج از بودجه شهرداری کرمانشاه و در حوزه مدیریت هوشمندسازی شهر ساری رتبه‌های برتر را کسب کردند.

در بین شهرهای بیش از یک میلیون نفر جمعیت نیز تبریز در حوزه اتوماسیون، زیرساخت و مدیریت هوشمندسازی، شهر قم در حوزه خدمات شهروندی و اتوماسیون، شهر اصفهان در حوزه زیرساخت و خدمات شهروندی و جذب سرمایه و شهر شیراز در دو حوزه جذب سرمایه و مدیریت هوشمندسازی رتبه‌های برتر را کسب کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات