فایل ایمیج فکتوری اندروید 7 نوقا برای نکسوس های گوگل منتشر شد

سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری از کاربران پس از انتشار اندروید 7 نوقا برای دستگاه‌های نکسوس گوگل، منتظر انتشار فایل ایمیج کارخانه‌ای (factory image) آن بودند. هم‌اکنون انتظارها به سر رسیده و فایل یاد شده به طور رسمی به وسیله‌ی گوگل منتشر شده است. زومیت را همراهی کنید.
تبلیغات

پس از انتشار سیستم عامل اندروید 7 نوقا برای دستگاه‌های نکسوس گوگل شامل نکسوس 5 ایکس، نکسوس 6، نکسوس 6P، نکسوس 9، نکسوس پلیر و پیکسل C، که خبر انتشار آن روز دوشنبه اعلام شد، بسیاری از کاربران به دلایلی مانند بروزرسانی دستگاه روت شده و دستگاه دارای رام سفارشی یا دلایل دیگر، منتظر فایل ایمیج کارخانه‌ای (factory image) اندروید ۷ بودند تا بتوانند زودتر از دریافت بروزرسانی OTA، اقدام به بروزرسانی دستی گوشی هوشمند خود بکنند. با استفاده از ایمیج کارخانه‌ای، می‌توان با حذف کامل (wipe) داده‌های موجود در گوشی، تقریبا به طور سریع دستگاه هوشمند نکسوسی را به یک دستگاه دارای اندروید خالص باز می‌گرداند. خبر خوشحال کننده این است که بالاخره شرکت گوگل به طور رسمی فایل ایمیج فکتوری اندروید ۷ نوقا را در وب‌سایت توسعه دهندگان اندروید منتشر کرده است.

اگر درباره‌ی ایمیج کارخانه‌ای اطلاعاتی ندارید، به احتمال زیاد نیازی هم به آن نخواهید داشت. به بیان ساده، ایمیج کارخانه‌ای، فایل ایمیجی است که می‌تواند در دستگاه فلش شده و تنظیمات آن را به حالت کارخانه‌ای یا اولیه بازگرداند. در حقیقت با استفاده از فایل ایمیج یاد شده می‌توانید دستگاه خود را با نصب پایه‌ای اندروید ۷ نوقا بروزرسانی کنید. شرکت گوگل به تازگی با یکپارچه کردن فرآیند فلش کردن کامل دستگاه از طریق فایل ایمیج، انجام این کار را ساده‌تر از قبل کرده است. پیش از این، کاربران مجبور به فلش کردن جداگانه‌ی هر بخش از فایل ایمیج بودند. ساده‌تر شدن انجام فرآیند یاد شده، برای کاربرانی که زمان برای آن‌ها اهمیت فراوانی دارد، بسیار فوق‌العاده خواهد بود.

اندروید ۷ نوقا، جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید بوده که حدود ۵ ماه پیش نسخه‌ی پیش نمایش ویژه‌ی توسعه‌دهندگان آن منتشر شده بود. با این اوصاف، بسیاری از باگ‌ها و مشکلات امنیتی آن باید تاکنون رفع شده باشد. با این حال، این نسخه کاملا عاری از مشکل نبوده و به گفته‌ی گروه پشتیبانی اندروید، در بروزرسانی بعدی که در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود، رفع خواهد شد. فرآیند بروزرسانی در اندروید نوقا، به صورت بی‌صدا انجام می‌شود. یعنی، فایل بروزرسانی دستگاه در پس‌زمینه‌ی سیستم دانلود و نصب خواهد شد. در این حالت، نیازی به راه‌اندازی دوباره‌ی گوشی هوشمند در زمان دریافت در هربار انجام بروزرسانی دستگاه نکسوس نخواهد بود. راه‌اندازی دوباره‌ی گوشی هوشمند هنگام بروزرسانی، باعث از دست رفتن زمان می شود. در ادامه می‌توانید فایل ایمیج کارخانه‌ای و ایمیج OTA اندروید ۷ نوقا را دریافت کنید.

آیا دستگاه نکسوس خود را با استفاده از فایل ایمیج کارخانه‌ای، بروزرسانی کرده‌اید؟ لطفا تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات