۱۰ جای دنیا که امکان حمله دزدان دریایی وجود دارد

پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
شاید دزدان دریایی برای خیلی‌ها به یک افسانه تبدیل شده و تنها در فیلم‌ها شاهد آنها باشیم، اما این جرم هم‌اکنون نیز صورت می‌گیرد. قصد داریم ۱۰ جای دنیا را که احتمال حمله دزدان دریایی به کشتی‌های باربری وجود دارد به شما نشان دهیم. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

طبق گزارش‌ها، دزدان دریایی در سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیارد دلار از کشتی‌ها سرقت کرده‌اند. فقط در سال اخیر، هزاران نفر مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته و صدها نفر از آنها نیز گروگان گرفته شده‌اند.

برای کمک به نیروی دریایی آمریکا، کمپانی‌های کشتی‌رانی و سازمان‌های مجری قانون، کمپانی بین المللی نقشه برداری ESRI تکنولوژی ساخته به نام ArcGIS که امکان حمله دزدان دریایی را پیش‌بینی می‌کند. هدف از ساخت این تکنولوژی، کمک به حمل ایمن‌تر محموله‌ها از طریق دریا است.

ESRI با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده از جولای ۲۰۱۵ تا جولای ۲۰۱۶، در مقاله‌ای ۱۰ نقطه از کره زمین که احتمال حمله دزدان دریایی به کشتی‌ها وجود دارد را معرفی کرده است:

دریای سلب

۱۴ بار گزارش حمله دزدان دریایی

حمله دزدان دریایی

دریای سلب، بخشی از آب‌های غربی اقیانوس آرام به شمار می‌رود که کشورهای مجاور آن شامل مالزی، فیلیپین و اندونزی است. در تصویر بالا سربازان مالزیایی را مشاهده می‌کنید که سوار بر قایق‌های پرسرعت در حال گشت زنی هستند.

دریای زرد شمالی

۱۶ بار گزارش حمله دزدان دریایی

حمله دزدان دریایی

دریا زرد در نزدیکی اقیانوس آرام قرار دارد و با کشورهایی مانند چین، کره شمالی و کره جنوبی احاطه شده است. در تصویر بالا می‌توان کشتی نیروی دریایی کره جنوبی را مشاهده کرد که در حال گشت زنی در دریای زرد شمالی است.

دریای عرب

۲۲ بار گزارش حمله دزدان دریایی

حمله دزدان دریایی

دریای عرب در شمال شرق اقیانوس هند واقع شده و با کشورهای عمان، ایران، یمن، پاکستان، هندوستان و امارات متحده عربی احاطه شده است. در تصویر بالا ماهیگیرانی را مشاهده می‌کنید که توسط نیروی دریایی آمریکا از دست دزدان دریایی آزاد شده‌اند.

دریای جاوه

۲۴ بار گزارش حمله دزدان دریایی

حمله دزدان دریایی

دریای جاوه در آب‌های غربی اقیانوس آرام واقع شده و میان جزایر جاوه و بورنئو قرار دارد. تصویری که مشاهده می‌کنید مربوط به گشت زنی نیروی دریایی اندونزی و آمریکا در دریای جاوه است.

خلیج بنگال

۳۰ بار گزارش حمله دزدان دریایی

حمله دزدان دریایی

خلیج بنگال واقع در شمال اقیانوس هند است. در تصویر بالا تمرینات نیروی دریایی هند را مشاهده می‌کنید که موفق به تسلط بر قایق دزدان دریایی فرضی شده‌اند.

تنگه مالاکا

۳۶ بار گزارش حمله دزدان دریایی

حمله دزدان دریایی

تنگه مالاکا در واقع دریای آندامان در اقیانوس هند را به دریای چین جنوبی در اقیانوس آرام متصل می‌‌کند. در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که گشت ساحلی در حال نزدیک شدن به تانکر نفت ژاپنی است. این تانکر مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته بود.

دریای کارائیب

۳۸ بار گزارش حمله دزدان دریایی

حمله دزدان دریایی

دریای کارائیب واقع در غرب اقیانوس اطلس، در منطقه‌ای به نام کارائیب واقع شده است. دریای کارائیب یکی از مناطقی به شمار می‌رود که امکان حمله دزدان دریایی بسیار زیاد است.

تنگه سنگاپور

۶۰ بار گزارش حمله دزدان دریایی

حمله دزدان دریایی

تنگه سنگاپور یکی از مناطقی به شمار می‌رود که سرقت از محموله‌های باری و کشتی‌ها در آن بارها تیتر اول خبرگزاری‌ها شده است. در تصویر بالا عبور کشتی‌های تجاری از این تنگه را مشاهده می‌کنید. این منطقه یکی از گذرگاه‌های تجاری و مهم محسوب می‌شود.

دریای چین جنوبی

۶۲ بار گزارش حمله دزدان دریایی

حمله دزدان دریایی

دریای چین جنوبی نیز کمین‌گاهی برای دزدان دریایی بوده که تاکنون گزارش‌های زیادی از حمله به کشتی‌های باربری در این منطقه منتشر شده است. در تصویر بالا تمرینات نیروی ساحلی فیلیپین را مشاهده می‌کنید که در حال به دست گرفتن کنترل کشتی هستند که توسط دزدان دریایی فرضی ربوده شده بود.

خلیج گینه

۱۱۶ بار گزارش حمله دزدان دریایی

حمله دزدان دریایی

بیشترین آمار حمله دزدان دریایی به کشتی‌های باربری و مسافربری در جهان در منطقه‌ی خلیج گینه گزارش شده است. همین امر باعث شده خلیج گینه به خطرناک‌ترین منطقه برای گذر کشتی‌های بدون دفاع تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات