با سرویس استریم Manbang، مورد تایید دولت کره شمالی آشنا شوید

سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شهروندان کره‌ی‌شمالی به زودی قادر خواهند بود محتوای ویدیویی مورد علاقه‌ی خود را تماشا کنند چراکه سرویسی به نام Manbang به تایید دولت این کشور رسیده و مردم می‌توانند از آن به منظور استریم محتوای ویدیویی استفاده کنند. در ادامه‌ با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

امکان تماشای‌ محتوای سرویس معروف و محبوب نت‌فلیکس در کره‌ی‌شمالی وجود ندارد اما حالا مردم این سرزمین می‌توانند در نهایت از ست‌آپ باکس Manbang که محتوای تلویزیونی، محتوای مورد تقاضا و مقالات روزنامه‌های اینترنتی را به صورت زنده استریم می‌کند، استفاده کنند. این مورد یک گام رو به جلو برای ارائه خدمات مالتی‌مدیای دیجیتال در کره‌ی‌شمالی محسوب می‌شود اما باید گفت که سرویس یاد شده بسیار محدود است. Manbang در حال حاضر فقط برای کاربرانی که در شهرهای پیونگ‌یانگ، Siniju و Sariwon زندگی می‌کنند در دسترس است.

محدودیت دسترسی‌پذیری به سرویس مورد اشاره نیز خود باعث تعجب است. کره‌ی‌شمالی کشوری است که دسترسی به اینترنت نیز در آن بسیار محدود است و قطعا این کشور به دلیل خدمات اینترنتی‌ مشهور نیست. به نظر می‌رسد که این سرویس بیشتر بر ایده‌ ایدئولوژی جوچه و اسناد مرتبط با رهبران کره‌ی‌شمالی تمرکز کرده و به همین دلیل می‌توان حدس زد که دسترسی به محتوایی مثل فیلم مصاحبه (Interview) که جنجال‌های زیادی هم به پا کرد، تا مدت‌ها برای مردم کره‌ی‌شمالی در دسترس قرار نگیرد. همچنین لازم به ذکر است که افراد می‌توانند با استفاده از سرویس Manbang به محتوای آموزشی مختلفی از جمله آموزش‌های زبان انگلیسی و روسی دسترسی داشته باشند.

طبیعتا سرویس یاد شده به عنوان یک سرویس ارائه محتوای تبلیغاتی معرفی نخواهد شد و KCTV کره‌ی‌شمالی در توصیف Manbang می‌گوید که این سرویس فرصت تماشای محتواهای تلویزیونی که امکان مشاهده‌ی آن‌ها در شهرهای مهم کره‌ی‌شمالی وجود ندارد را به کاربران می‌دهد. در هر صورت این اقدام را می‌توان یک قدم مثبت دانست چراکه حالا شهروندان کشور کره شمالی نیز می‌توانند از تماشای محتوای ویدیوی مختلف لذت ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات