گوشی های تاشو سامسونگ انقلابی در صنعت تلفن همراه ایجاد می‌کنند

شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تاکنون درباره گوشی‌های تاشوی سامسونگ خبرها و شایعات مختلفی منتشر شده است. نسل اول این گوشی‌ها با نام سری Galaxy X احتمالا در کنگره‌‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ معرفی خواهند شد. کارشناسان بر این باورند که عرضه‌ی این گوشی‌‌های جدید، انقلابی در صنعت تلفن همراه ایجاد خواهد کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ همواره به عنوان یک شرکت نوآور و پیشرو در صنعت تلفن همراه شناخته شده است. این شرکت همیشه طرح‌ها و قابلیت‌های جدیدی را در گوشی‌های تولیدی خود معرفی می‌کند. به عنوان مثال طرح ساخت گوشی‌های تاشو و انعطاف پذیر، تولید گوشی‌هایی با نهایت امکانات مانند گلکسی نوت ۷ و روش‌های تولید جدیدی که این شرکت در ساخت چیپ‌ست‌ها داشته، برخی از نوآوری‌های سامسونگ در این صنعت هستند. هر چند این نوآوری‌ها همیشه به عنوان نوآوری‌های انقلابی شناخته نشده‌اند، اما در اکثر اوقات شروع کننده‌ی دورانی جدید در تولید گوشی‌های هوشمند بوده‌اند.

آخرین شایعات حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد آخرین تکنولوژی‌های حرفه‌ای تولید گوشی هوشمندش را در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه کند. بیشترین تمرکز این شرکت نیز بر تکنولوژی تولید صفحات نمایش آمولد و به خصوص، صفحات نمایش تاشو خواهد بود. به احتمال زیاد، یک سری از این محصولات جدید، خانواده‌ی Galaxy X خواهند بود که طبق شایعات به عنوان خانواده‌ای جدید در گوشی‌های کهکشانی حضور پیدا خواهند کرد.

به گفته‌ی کارشناسان، اولین سری از این گوشی‌ها در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ معرفی خواهند شد و قابلیت اصلی آنها مجهز بودن به صفحات نمایش تاشو و انعطاف‌پذیر است که قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. به طور مثال، یکی از این گوشی‌ها می‌تواند در ابعاد یک گوشی معمولی باشد و کاربر با تاکردن آن (مانند یک گوشی تاشو)، یک گجت کوچک و جمع و جور خواهد داشت. سامسونگ در تولید پنل‌های آمولد رول شونده نیز فعالیت‌هایی داشته و ممکن است یک گوشی رول‌ شونده نیز توسط این شرکت معرفی شود که کاربر می‌تواند آن را به دور دست خود بپیچد و به عنوان ساعت هوشمند نیز از آن استفاده کند.دیگر پتنت‌های سامسونگ و شایعات منتشر شده، به گوشی‌هایی اشاره دارند که پس از باز شدن تبدیل به تبلت می‌شوند. البته محصولی مشابه این پتنت با نام Kyocera Echo، پیش از این معرفی شده اما به دلیل کند بودن و مصرف بالای باتری، با استقبال خوبی در بازار روبرو نشده است. به هر حال با توجه به استقبال کاربران از گوشی‌هایی با صفحات نمایش بزرگ و فبلت‌ها، امکان موفقیت چنین محصولاتی در بازار، زیاد است.

اگر سامسونگ هر یک از موارد منتشر شده در شایعات و پتنت‌ها را به مرحله‌ی تولید نهایی و عرضه‌ی رسمی به بازار برساند، می‌توانیم شاهد دورانی تازه در صنعت گوشی‌های هوشمند باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات