لانچر اندروید 7 نوقا فاش شد

جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل به زودی نسخه‌ی هفتم سیستم‌عامل اندروید را با نام نوقا منتشر خواهد کرد. به تازگی لانچر این نسخه از اندروید منتشر شده است و کاربران دستگاه‌های مختلف می‌توانند آن را دانلود و نصب کنند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نسخه‌ی هفتم اندروید با نام نوقا به تازگی عرضه خواهد شد. اخیرا لانچر این نسخه از اندروید منتشر شده است و کاربران می‌توانند آن را دانلود و نصب کنند. افرادی که می‌خواهند دید کلی از ظاهر اندروید ۷ نوقا به دست آورند می‌توانند تا زمان عرضه‌ی رسمی این نسخه از این لانچر استفاده کنند. ۴ روز پیش اسکرین‌شات‌‌هایی از این لانچر در فضای وب منتشر شد و یک روز پس از آن هم خود لانچر با نام لانچر نکسوس (Nexus Launcher) در دسترس کاربران قرار گرفت. اگر ترجیح می‌دهید از لانچر دیگری همچون Nova Launcher استفاده کرده و در عین حال ظاهر اندروید ۷ نوقا را هم تجربه کنید، می‌توانید آخرین نسخه‌ی Nova را دانلود و نصب کنید، چرا که آخرین نسخه‌ی این لانچر ظاهری همچون اندروید ۷ پیدا کرده است.

اگرچه این لانچر با تصاویری که پیش‌تر فاش شده بود کاملا همخوانی دارد، اما باید به این نکته‌ی مهم توجه داشت که این لانچر نکسوس، APK لانچر توزیع شده توسط گوگل نیست. نام این لانچر هم هنوز رسما اعلام نشده و با نام لانچر نکسوس به آن اشاره می‌شود. البته می‌توانید در صورت تمایل، فایل APK این لانچر را هم دانلود کرده و بدون نیاز به روت بر روی دستگاه خود نصب کنید، اما اگر قصد داشته باشید با یک سوایپ در صفحه‌ی هوم به گوگل ناو دسترسی داشته باشید، باید دستگاه خود را روت کنید، چرا که برای انجام این کار، برنامه‌ی مورد نظر باید به عنوان یک برنامه‌ی سیستمی بر روی دستگاه نصب شود.

Nexus Launcher

اگر دستگاه شما روت شده است، می‌توانید با استفاده از برنامه‌هایی همچون ES File Explorer یا Root Explorer، فایل دانلود شده را به عنوان یک برنامه‌ی سیستمی نصب کنید. همان طور که می‌بینید باز هم به یک دستگاه روت شده نیاز دارید. اگر از صفحه‌ی گوگل ناو اضافه شده به این لانچر صرف‌نظر کنید، می‌توانید با نصب آن بر روی دستگاه‌های روت نشده، از سایر قابلیت‌های آن به خوبی بهره ببرید. اگر هنوز این لانچر را دانلود نکرده‌اید بد نیست بدانید که این لانچر با یک App Drawer جدید عرضه شده است. در این نسخه آیکون قدیمی اپ دراور حذف شده است و به جای آن علامتی پیکان مانند در بالای داک برنامه‌ها قرار داده شده که کاربران با استفاده از آن می‌توانند به منوی برنامه‌ها دسترسی داشته باشند.

این لانچر اندکی ناپایدار به نظر می‌رسد و در برخی از دستگاه‌ها، اگر قصد داشته باشید با فشار دادن و نگه داشتن انگشت در صفحه‌ی هوم اقدام به تعویض تصویر زمینه کنید، صفحه‌ی مورد نظر بسته شده یا اصطلاحا Force Close می‌شود. اپ دراور جدید عمودی بوده و درست همانند اسلایدری که در لبه‌ی سمت راست صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود دارای رنگ سفید است. برنامه‌ها در منوی این لانچر بر اساس حروف الفبا چیده شده‌اند و برای یافتن برنامه‌ی مورد نظر خود نیز می‌توانید از بالای منوی برنامه‌ها اقدام به جستجو کنید.

آیا این لانچر را دانلود و نصب کرده‌اید؟ نظر شما در مورد آن چست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات