گوگل: هم اکنون ۹۷ درصد ارتباطات به یوتیوب رمزگذاری شده است

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
استفاده از پروتکل HTTPS یکی از سیاست‌های گوگل برای افزایش امنیت ارتباطات به شمار می‌رود. گوگل امروز اعلام کرده است که موفق شده تا ارتباطات رمزگذاری شده بین دستگاه‌های کاربران و سرورهای یوتیوب را به ۹۷ درصد افزایش دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اوایل امسال شاهد ارائه گزارشی از سوی گوگل با محوریت استفاده از HTTPS برای رمزگذاری ارتباط بین کاربران و سرورهای گوگل بودیم. این گزارش شامل اطلاعاتی درباره‌ی استفاده از HTTPS در سرویس‌هایی مانند گوگل درایو، جیمیل، نیوز و گوگل مپس بود، حال نوبت به انتشار اطلاعاتی در مورد یوتیوب و تقویم گوگل رسیده است. این شرکت مدعی است هم اکنون به ترتیب ۹۷ و ۹۳ درصد از ارتباطات مربوط به یوتیوب و تقویم گوگل از HTTPS بهره می‌برند.

۹۷ درصد ارتباط ایمن

به دلیل حجم بالای اطلاعات و ارتباطات یوتیوب این ایمن‌سازی نوعی چالش برای گوگل محسوب می‌شود. گوگل معتقد است که استفاده از این پروتکل باعث بهبود تجربه‌ی کاربری در یوتیوب شده به طوری که با مقایسه‌های انجام شده در دستگاه‌های مختلف نکته منفی خاصی مشاهده نشده است. گوگل معتقد است با تلاش‌های صورت گرفته بسیاری از خطاهای استریم کردن را حذف کرده است.

در شرایط کنونی به دلیل این که کاربران برای اتصال به یوتیوب از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌کنند، رساندن این درصد به ۱۰۰ غیرممکن به نظر می‌رسد. گوگل به مرور زمان قصد دارد این ارتباط‌های غیر ایمن را به یوتیوب حذف کند، پیش از این نیز گوگل این کار را برای جیمیل انجام داده بود. نظر شما در مورد استفاده از HTTPS در سرویس‌های گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات