بروزرسانی اندروید ورود کاربر ناشناس را به حساب کاربری هشدار می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
امنیت حساب کاربری موضوع بسیار مهمی است که اکنون گوگل قابلیت جدیدی را در این خصوص ارائه کرده است. کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند در همان لحظه‌ای که فردی به حساب کاربری‌شان وارد می‌شود از این موضوع از طریق نوتیفیکیشن ارسال شده از سوی گوگل مطلع شوند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

باید قبول کرد که اندروید چندان هم ایمن نیست و در واقع هیچ سیستم عامل کاملا ایمنی در جهان وجود ندارد. حتی بلک‌بری نیز آن طور که باید نمی‌تواند در برابر تهدید‌های امنیتی مقاومت کند و البته شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا دستگاه‌های موبایل کاملا ایمن و مطمئن باشند. گوگل نیز قابلیت‌هایی را در این خصوص ارائه کرده که کاربران از طریق‌ آن می‌توانند امنیت بیشتری را تجربه کنند. در این بین می‌توان به ورود تک مرحله و ورود دو مرحله‌ای در برخی اپلیکیشن‌ها اشاره کرد.

گوگل اخیرا بروزرسانی جدیدی را برای اندروید منتشر کرده که از طریق آن کاربرانی که چندین حساب کاربری روی دستگاه‌های مختلفی نظیر موبایل، تبلت و حتی کامپیوتر دارند می‌توانند از ورود سایرین به حساب‌شان مطلع شوند. در این بروزرسانی می‌توان در همان لحظه پی برد که فردی در هر جای دنیا بدون اجازه کاربر وارد حساب کاربری وی شده است.

این قابلیت جدید گوگل بسیار مفید به نظر می‌رسد و زمانی که دستگاه جدیدی به حساب کاربری فرد متصل شود نوتیفیکیشنی را به صاحب حساب ارسال می‌کند. هدف از این کار نیز احساس اطمینان کاربر از امنیت حسابش است.

مشاهده فعالیت‌های اخیر حساب کاربری نیز به صاحب حساب کمک می‌کند تا اگر به حرکتی در حسابش بعد از ارسال نوتیفیکیشن نسبت به نفوذ فردی مشکوک شد آن را پیگیری کند. اطلاعات مفید مختلفی در خصوص فردی که وارد حساب کاربری شده نمایش داده می‌شود که در این بین می‌توان به مشخصات دستگاه و موقعیت فرد اشاره کرد. البته اگر دستگاه جدید توسط خود صاحب حساب به اکانت گوگل متصل شود در این صورت می‌تواند با تایید نوتیفیکیشن تکلیف آن را مشخص کند.

البته باید به این نکته توجه داشت که قابلیت مذکور ویژگی جدیدی نیست و تا پیش از این ورود یک کاربر جدید به حساب کاربری از طریق ایمیل اعلام می‌شد. اما اعلام این موضوع به طور مستقیم و ارسال نوتیفیکیشن باعث می‌شود که کاربر در لحظه از موضوع مطلع شود.

این بروزرسانی به زودی برای دستگاه‌های مختلف منتشر می‌شود و اگر فعلا نوتیفیکیشنی در این خصوص دریافت نکرده‌اید، صبور باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات