تعمیر گلکسی نوت 7 از گلکسی اس 7 آسان تر است

شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کالبدشکافی گوشی‌های هوشمند تازه معرفی شده به منظور کشف درجه سختی تعمیر این محصولات، امری است که متخصصان مشهور iFixit بارها انجام داده‌اند. حال بر اساس اعلام همین متخصصان و با توجه به امتیازی که به سختی تعمیرپذیری گلکسی نوت ۷ داده شده، ظاهرا این محصول نسبت به گلکسی اس ۷ کمی آسان‌تر تعمیر می‌شود. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فردا در واقع تاریخ رسمی عرضه گلکسی نوت ۷ در کشور آمریکا است و بنابراین با توجه به این موضوع می‌توانیم از هم اکنون تصاویری از کالبدشکافی این محصول را مشاهده کنیم. متخصصان نام آشنای iFixit این کار را کرده‌اند و اینبار نگاهی به فناری‌های بکار گرفته شده در دل نوت ۷ انداخته‌اند.

در نهایت، فبلت پرچمدار جدید سامسونگ امتیاز تعمیرپذیری ۴ از ۱۰ را کسب کرده است. در این سیستم امتیازدهی، ۱۰ به معنای راحت‌ترین حالت ممکن برای تعمیر گوشی‌هوشمند و هر چه از عدد ۱۰ به سمت عدد یک پیش برویم، درجه سختی تعمیر گوشی‌ها سخت‌تر خواهد بود. اگرچه گلکسی نوت ۷ از نظر قطعات داخلی بسیار به گلکسی اس ۷ شباهت دارد، اما در واقغ باید گفت که تعمیر کردن این فبلت نسبت به اس ۷ کمی آسان‌تر است. امتیازی که iFixit به سختی تعمیرپذیری گلکسی اس ۷ داده، امتیاز ۳ از ۱۰ است.

اگر متعجب شده‌اید که گلکسی نوت ۷ چگونه این امتیاز را بدست آورده، در ادامه قصد داریم دلایل همین موضوع را بیان کنیم. ابتدا اجازه دهید با موارد مثبت شروع کنیم چراکه نکات مثبت چندان زیاد نیستند. بسیاری از قطعات گوشی‌هوشمند مورد بحث به صورت ماژولار ساخته شده‌اند و می‌توان آن‌ها را در مواقع مورد نیاز با قطعه‌ای جدید جایگزین کرد و علاوه بر این می‌توان بُرد پورت شارژر را بدون نیاز به جداکردن نمایشگر از دستگاه جدا کرد و همین مورد یکی از بهترین نکاتی است که در مورد تعمیر پذیری نوت ۷ وجود دارد چراکه معمولا پورت شارژر در گوشی‌های‌هوشمند مدرن امروزی امکان دارد با مشکلاتی مواجه شود. 

باتری گلکسی نوت ۷ را می‌توان بدون نیاز به باز کردن مادربورد این محصول، جدا کرد اما انجام این کار چندان هم آسان نیست زیرا سامسونگ باتری را با استفاده از چسبی محکم به پنل اصلی دستگاه متصل کرده‌ است. قدرت بالای چسب بکار گرفته شده باعث می‌شود تا برداشتن باتری و دسترسی به بخش‌های زیرین برای انجام تعمیرات، سخت شود.

در نهایت نمایشگر خمیده یعنی تعویض شیشه‌ی جلویی گلکسی نوت ۷ بدون آسیب‌رساندن به صفحه‌نمایش، تقریبا ممکن نیست. این مورد یک نکته منفی تلقی می‌شود چراکه شکسته شدن نمایشگر معمولا یکی از دلایل رایجی است که باعث می‌شود کار گوشی‌هوشمند افراد به تعمیرات بکشد. از سوی دیگر، گلکسی نوت ۷ مجهز به محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس ۵ است که از این نظر باید نسبت به محصولات پیشین سامسونگ مقاومت بیشتری داشته باشد. 

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات