نتایج یک مطالعه اقتصادی نشان از رابطه مستقیم تعداد دانشگاه ها با تولید ناخالص داخلی دارد

یک‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
نتایج مطالعه‌ی جدید اداره‌ی ملی تحقیقات اقتصاد آمریکا نشان از این دارد که تعداد دانشگاه‌ها در یک کشور رابطه‌ی مستقیمی با تولید ناخالص داخلی دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اداره ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا نتایج مطالعه‌ی جدید خود را منتشر کرده که براساس آن رابطه‌ی مستقیمی بین تعداد دانشگاه‌ها در یک کشور با تولید ناخالص داخلی وجود دارد. این تحقیق با عنوان «تاثیر اقتصادی دانشگاه با نگاهی به کل جهان» دانشگاه‌های موجود در بیش از ۱۵۰۰ منطقه در ۷۸ کشور جهان را مورد بررسی قرار داده است.

براساس نتایج تحقیقات به دست آمده به وضوح می‌توان مشاهده کرد که رابطه‌ی مستقیمی بین دانشگاه‌ها و سلامت اقتصادی در یک کشور وجود دارد.

محققان در این خصوص می‌گویند:

ما دلایل بسیار محکمی پیدا کرده‌ایم که براساس آن رابطه‌ی مستقیمی بین تعداد دانشگاه‌های موجود و رشد اقتصادی در یک کشور وجود دارد. براساس برآوردهای انجام شده دو برابر شدن تعداد دانشگاه‌ها افزایش ۴ درصدی سود ناخالص را برای یک کشور به ارمغان می‌آورد.

این تحقیق چهار فاکتور اساسی را در افزایش تولید ناخالص داخلی یک کشور دخیل می‌داند که به موجب افزایش تعداد دانشگاه‌ها در کشور روی می دهد.

براساس تحقیقات انجام شده افزایش دانشگاه‌ها باعث ایجاد نیروی کار با مهارت بالا در یک کشور، افزایش خلاقیت و افزایش سطح زندگی با بالا رفتن دانش می‌شود، همین موضوع تقاضای خرید را در میان دانشجویان، کارمندان و دانشگاه‌ها بالا برده و تولید ناخالص داخلی رشد می‌کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات