موتورولا: سامسونگ ویژگی نمایشگر همیشه روشن را از ما دزدیده است

جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رقابت همواره در فضای بازار گوشی‌های هوشمند امری فشرده بوده است که این باعث شده تا مصرف‌کننده به نوعی همیشه برنده رقابت بین تولید‌کنندگان باشد. با این حال گاهی رقابت بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند حالت بچه گانه‌ای به خود می‌گیرد که ما را به یاد خط و نشان کشیدن‌های دوران مدرسه می‌اندازد. تمام این‌ها را گفتیم تا به اتفاقاتی که این روزها بین موتورولا و سامسونگ در جریان است اشاره کنیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به‌تازگی موتورولا با اشاره غیر مستقیم به سرقت ویژگی نمایشگر همیشه روشن خود از سوی سامسونگ در توییتر، به نوعی نزاع بین دو شرکت را علنی کرده است تا همه در جریان این موضوع قرار بگیرند. البته این توییت به قدری واضح بود که توجه‌ها را به خود جلب کند و بار دیگر بحث قدیمی نوآوری ذاتی و سرقت قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند در دنیای پتنت‌ها و قوانین کپی‌رایت را پیش بکشد. موتورولا در توییت خود گفته است:

در چه کهکشانی (اشاره غیر مستقیم به سری گوشی‌های هوشمند Galaxy سامسونگ) این امر جایز است که ویژگی‌های جذاب گوشی‌های هوشمند رقیب دزدیده شود؟

این توییتی است که تصویری از قابلیت نمایشگر همیشه روشن Moto Z به آن الصاق شده است. این توییت درست زمانی منتشر شده است که اخباری از موفقیت سامسونگ در فروش گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج بعنوان اولین گوشی‌های هوشمند این شرکت کره‌ای مجهز به قابلیت نمایشگر همیشه روشن همچنین بهبودهای فوق‌العاده این قابلیت در فبلت جدید گلکسی نوت ۷ سامسونگ شنیده می‌شود.

با وجود این که گوشی‌های قدیمی‌تر می‌توانند ادعا کنند که قابلیت نمایشگر همیشه روشن متعلق به آن‌ها بوده است و مثلا در صورتی که تا ۳۰ دقیقه با آن‌‌ها کار نمی‌کردیم بازهم نمایشگر روشن باقی می‌ماند تا این که خودمان آن را خاموش کنیم یا حتی این که قابلیت نمایشگر همیشه روشن به نوعی در نوکیا MeeGo وجود داشته است با این حال اولین گوشی اندرویدی که قابلیت always on display را ارائه کرده Moto X‌ موتورولا در سال ۲۰۱۳ بوده است.

اما مسئله این است که برخی معتقدند هر طور که به این قضیه نگاه کنیم، این ویژگی متعلق به سامسونگ است. با وجود این که موتورولا برای اولین بار از این قابلیت بهره برده است ولی سامسونگ پتنتی را برای استفاده از این قابلیت در خانواده گلکسی S7 ثبت کرده است. این نکته را هم در نظر بگیرید که سامسونگ این قابلیت را تبدیل به قابلیتی متداول کرد و شاید تا قبل از این مقاله بسیاری از خوانندگان هم نمی‌دانستند که ابتدا موتورولا این قابلیت را استفاده کرده است درحالی‌که بسیاری از ما از وجود این ویژگی در گوشی‌های جدید سامسونگ مطلع بودیم.

به هر حال این توییت چالشی موتورولا توجه‌ها را به سمت موتو Z‌ این شرکت جلب کرده است. از آنجا که قابلیت نمایشگر همیشه روشن یکی از نقاط مزیت گوشی‌های گلکسی سامسونگ است حالا ممکن است خریدارانی که قصد خرید محصولات سامسونگ را دارند قبل از انجام هرکاری سری هم به محصولات موتورولا بزنند تا ببینند محصولات این شرکت چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌کنند. با تمام این تفاسیر نمایشگر همیشه روشن تنها یکی از هزاران ویژگی است که یک گوشی هوشمند به آن‌ها مجهز است از این رو شاید موتورولا باید تلاش بیشتری کند تا بتواند توجه‌ها را به سمت خود بیش از پیش جلب کند. تلاشی که به نظر می‌رسد این شرکت با سرمایه‌گذاری روی برند Moto‌ برای سال ۲۰۱۷ تدارک دیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات