تراشه های Kaby Lake اینتل از گرافیک مجتمع 4K بهره می برند

پنج‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هفته‌ی گذشته اینتل در فروم توسعه‌دهندگان خود اعلام کرد که Kaby Lake، نسل هفتم از تراشه‌های این کمپانی از پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع 4K بهره می‌برد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اینتل در زمینه‌ی ساخت پردازنده‌های گرافیکی سابقه‌ی درخشانی ندارد، اما این کمپانی وعده‌ی بهبودهای گسترده‌ای را در پردازنده‌های نسل هفتم موسوم به Kaby Lake، داده است. اینتل روز سه شنبه در فروم توسعه‌دهندگان خود اعلام کرد، تراشه‌های Kaby Lake که قرار است جایگزین Skylake باشند، از پردازنده‌های گرافیکی مجتمع 4K بهره خواهند برد.

اینتل در جریان نطق اصلی برایان کرانیچ، مدیرعامل این شرکت، اجرای روان بازی Overwatch شرکت Blizzard Entertainment را بر روی لپ‌تاپ Dell XPS مجهز به تراشه‌ی Kaby Lake را به نمایش گذاشت. البته احتمالا این کامپیوتر، بازی یاد شده را با روزولوشن پایین اجرا می‌کرده است. اگرچه اینتل به تنظیمات بازی اشاره‌ای نکرد اما اجرای Overwatch توسط یک گرافیک مجتمع نسل جدید با رزولوشن 4K بسیار دور از ذهن است. اینتل همچنین یک دستگاه هیبریدی اچ‌پی با گرافیک 4K را نیز به نمایش گذاشت.

به گفته‌ی یکی از سخنگویان اینتل، این تراشه از شتاب‌دهنده‌ی سخت‌افزاری برای رمزگشایی ویدیوهای 4K بهره برده و برای کامپیتورهای شخصی امکان اجرای روان محتوای 4K را فراهم می‌کند. اگرچه با تراشه‌های کبی لیک، محتواهای گرافیکی روان‌تر اجرا می‌شود، اما کماکان برای اجرای بازی‌های سنگین و استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی به پردازنده‌ی گرافیکی مجزا نیاز خواهید داشت.

به گفته‌ی کرانیچ، لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌ی Kaby Lake از پاییز امسال روانه‌ی بازار خواهند شد. ایسوس در حال حاضر کامپیوتر شخصی 2-in-1 و جذاب Transformer 3 را معرفی کرده است و اچ‌پی نیز کامپیوتر قابل تبدیل Pavilion x360 m1 را به تراشه‌ی Kaby Lake Core i3-7100U مجهز خواهد کرد. این تراشه به پردازنده‌ی گرافیکی HD Graphics 620 مجهز است که از DirectX 12 نیز پشتیبانی می‌کند.

لنوو و ایسر نیز ماه آینده از دستگاه‌های Kaby Lake خود در نمایشگاه IFA در برلین رونمایی خواهد کرد. سال گذشته اضافه شدن Kaby Lake به صف تراشه‌های اینتل غیر منتظره بود و رویه‌ی مرسوم طراحی دو تراشه با هر فرایند ساخت را تغییر داد. پس از برادول و اسکای‌لیک، کبی‌لیک سومین تراشه‌ای است که بر اساس فرایند ساخت ۱۴ نانومتری تولید می‌شود. کبی‌لیک روند عرضه‌ی سالانه‌ی تراشه‌ی اینتل را ادامه می‌دهد و سال آینده تراشه‌ی ۱۰ نانومتری Cannonlake جایگزین آن خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات