تماس های صوتی به اپلیکیشن Duo گوگل اضافه می‌شود

پنج‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن‌های پیام‌رسان جدید گوگل چند ماه قبل معرفی شدند و همانطور که احتمالا می‌دانید اپلیکیشن Duo که برای برقراری چت‌های تصویری توسعه‌ داده شده، هم اکنون در دسترس افراد قرار گرفته است. حال خبر رسیده که این اپلیکیشن به زودی فقط قابلیت برقراری تماس‌های صوتی را نیز به کاربران خود ارائه می‌کند. در ادامه‌ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بنا به اعلام یکی از کارمندان گوگل، این کمپانی به تازگی یک ویدیو منتشر کرده که در آن به امکان برقراری تماس‌های صوتی در اپلیکیشن Duo اشاره شده است.

گوگل برای اولین بار از دو اپلیکیشن Duo و Allo در ماه می سال جاری رونمایی کرد. Allo اپلیکیشن پیام‌رسان جدید گوگل محسوب می‌شود که البته فعلا هنوز منتشر نشده و Duo نیز تلاش گوگل برای رقابت با سرویس‌های چت تصویری نظیر فیس‌تایم است. این اپلیکیشن به منظور برقراری تماس‌های دونفره تصویری ایجاد شده و امکان ارسال و دریافت ویدیو و صوت با کیفیت را برای کاربران خود فراهم آورده است. برخلاف اپلیکیشن‌های رقیب نظیر فیس‌تایم، اپلیکیشن Duo هم اکنون برای دو سیستم‌عامل iOS و اندروید در دسترس کاربران قرار دارد.

برای افرادی که فکر می‌کردند فقط امکان برقراری تماس‌های صوتی در Duo وجود خواهد داشت، ولی از این مورد نا‌امید شدند، یک خبر خوب داریم، چراکه در پاسخ به یکی از سوالاتی که در گوگل‌پلاس از مدیر محصولات ارتباطی گوگل، پرسیده شده، وی تایید کرده که فقط امکان برقراری تماس‌های صوتی نیز به زودی در اپلیکیشن Duo فراهم خواهد شد. البته هنوز نمی‌دانیم که دقیقا منظور از «به زودی» چه زمانی است. شاید برای اضافه شدن این ویژگی هفته‌ها زمان نیاز است و شاید هم باید در اواخر سال جاری منتظر حضور این ویژگی در اپلیکیشن یاد شده باشیم.

البته باید صادقانه گفت که اضافه شدن قابلیت برقراری تماس‌های صوتی در اپلیکیشن Duo، چندان باعث شگفت‌زده کردن همه کاربران نخواهد شد چراکه این قابلیت توسط رقبای اصلی اپلیکیشن مورد بحث از جمله فیس‌تایم و فیسبوک مسنجر، از مدت‌ها قبل به کاربران ارائه می‌شود. در مواقعی که سیگنال وای‌فای شما ضعیف باشد، برقراری تماس‌های صوتی می‌تواند مفید واقع شود. همچنین اگر نمی‌خواهید حجم دیتای مصرفی خود را بالا ببرید، می‌توانید به جای تماس صوتی تصویری، از قابلیت تماس‌های فقط صوتی بهره ببرید. البته بسیاری از کاربران نیز در کل ترجیح می‌دهند تماس تصویری برقرار نکنند.

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که از انتشار دو اپلیکیشن Allo و Duo با وجود اپلیکیشن هنگ‌اوت، متعجب باشید. به نظر می‌رسد دو اپلیکیشن یاد شده‌ی جدید گوگل بازار کاربران عادی را هدف قرار داده و این در حالی است که اپلیکیشن قدیمی‌تر این کمپانی یعنی هنگ‌اوت که از قبل امکان برقراری تماس‌های صوتی و تصویری را به کاربران ارائه می‌دهد، بیشتر برای مشتریان تجاری متمرکز خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات