اینتل دسترسی به نمونه اولیه حافظه های Optane SSD را از طریق کلاد فراهم می‌‌کند

پنج‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل چندی پیش حافظه‌‌های فوق سریع Optane را معرفی کرد. این نسل جدید از حافظه‌های SSD سرعتی حدود ۱۰ برابر حافظه‌های فعلی دارند. این شرکت به تازگی دسترسی به نمونه‌های اولیه‌ی این حافظه‌ها را از طریق کلاد فراهم کرده تا کاربران حرفه‌ای و توسعه‌دهندگان، کارکرد آنها را آزمایش کنند. نسخه‌ی نهایی این حافظه‌ها تا پایان سال جاری عرضه می‌شوند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اینتل هنوز عرضه‌ی رسمی حافظه‌های جدید SSD خود با نام Optane را شروع نکرده است. اما این شرکت به تازگی امکان دسترسی و آزمایش این حافظه‌ها را از طریق سرویس‌های ابری برای برخی کاربران فراهم کرده است. این موضوع برای کاربران حرفه‌ای که منتظر عرضه‌ی این محصولات عالی هستند خبر خوبی است.

حافظه‌های Optane بر پایه‌ی تکنولوژی 3D Xpoint کار می‌کنند که سرعتی ۱۰ برابر تکنولوژی استفاده شده در SSD های معمولی دارد. علاوه بر آن، با طراحی نرم‌افزار مناسب، می‌توان از بخش‌هایی از این حافظه‌ها به عنوان DRAM استفاده کرد.

این سری جدید از حافظه‌های SSD تا پایان سال جاری برای کاربران حرفه‌ای و گیمرها عرضه خواهد شد. البته برنامه‌ی تست تحت کلاد این حافظه‌ها که اخیرا اجرا شده، تنها برای کاربران حرفه‌ای فراهم شده و گیمرها به آن دسترسی نخواهند داشت. کاربران حرفه‌ای یا اینترپرایز، برای بررسی اپلیکیشن‌های سیستم‌های مالی، یادگیری ماشینی، خودروهای خودران و دیگر برنامه‌های حرفه‌ای روی این حافظه‌ها، در سرویس‌های ابری به آنها دسترسی خواهند داشت.

حافظه‌های Optane قابلیت‌های فراوانی دارند. اما اپلیکیشن‌های مورد نظر برای آنها باید به گونه‌ای توسعه داده شوند تا برای استفاد‌ی همزمان از ساختار حافظه و DRAM که توسط این SSD ها عرضه می‌شود، بهینه باشند. سرعت بالای این حافظه‌ها باعث می‌شود تا فرآیند دریافت اطلاعات به سرعت انجام شده و پس از آن فرآیند پردازش در درون حافظه انجام شود. این روند در اجرای بازی‌های ویدیویی نیز بسیار مفید خواهد بود و با استفاده از آن، لودینگ بازی‌ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

اینتل با استفاده از قابلیت‌های نرم‌افزاری ScaleMP (که عموما برای پردازش‌های فوق سنگین استفاده می‌شود) قصد دارد قابلیت‌های عالی مموری و رم گنجانده شده در حافظه‌های Optane را معرفی کند. جزئیات استفاده از سرویس ابری جدید نیز در فروم توسعه‌دهندگان اینتل در سان فرانسیسکو معرفی می‌شود.

حافظه‌های Optane از سال آینده‌ی میلادی برای لپ‌تاپ‌ها عرضه خواهد شد. اسلات استفاده شده در این حافظه‌ها نیز شبیه به اسلات SSDهای معمولی است و روی کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های غیر اینتل نیز قابل نصب خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات