اطلاعیه وزارت ارتباطات در مورد ابهامات همایش iran connect

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد شایعات مطرح شده پیرامون همایش iran connect در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها، اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه به ابهامات پاسخ داده شده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

اظهار نظرها و ابهامات زیادی درباره‌‌ی همایش iran connect2016 در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر و در آن این همایش به همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با دستگاه‌های دولتی و امنیتی انگلیس ارتباط داده شد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اطلاعیه‌ای صادر کرده و به ابهامات پاسخ داده است. متن بیانیه به شرح زیر است:

«۱- مجموعه کنفرانس‌هایی از ۱۰ سال پیش در کشورهای مختلف توسط یک شرکت مجری غیردولتی انگلستان (Euromoney‌) درحال برگزاری است و سالانه دوبار در آسیا برگزار می‌شود. در این اجلاس مدیران ارشد شرکت‌های فعال در حوزه ICT گرد هم آمده و آخرین اطلاعات پیرامون نوآوری‌ها و فناوری‌های نوین این حوزه و همچنین معرفی پتانسیل‌های موجود برای سرمایه گذاری درحوزه ICT مطرح می‌گردد باتوجه به اینکه نمایندگان کشورمان نیز در این اجلاس حضور داشته‌اند و امسال یکی از این کنفرانس‌ها به منظور کسب سهم از بازار منطقه‌ای و بین المللی برای جمهوری اسلامی ایران به نام Iran connect در تهران برگزار خواهد شد.

۲- با توجه به حضور کارشناسان و شرکت‌کنندگان بین المللی در این همایش، هماهنگی لازم با مبادی ذی‌ربط صورت گرفته و نهادهای مرتبط در جریان برگزاری این همایش هستند.

۳- این کنفرانس به عنوان فرصتی مناسب برای همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بین المللی در حوزه ICT و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت ترانزیت دیتا و ایجاد درآمد ملی است و حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان سخنران در این همایش مطرح گردیده و وزارت ارتباطات برگزار کننده این همایش نیست.

۴- این همایش صرفاً رویکرد فنی اقتصادی داشته و به هیچ وجه همایش سیاسی نیست و لذا هیچ یک از مقامات سیاسی یا نظامی درخواست حضور در این همایش را نداشته‌اند. لذا طرح و ربط برگزاری این همایش به عدم امکان حضور برخی فرماندهان سرافراز کشورمان منطقی واخلاقی نیست البته به منظور رفع هرگونه شائبه‌ای، این شرط شرکت مذکور حذف گردید.

۵- قطعاً همایش‌های فنی و اقتصادی بین المللی در جمهوری اسلامی ایران و معرفی توانمندی‌های کشور در شرایط فرصت‌های بدست آمده پس از برجام، مؤید رویکرد صحیح دولت برای دستیابی به ظرفیت‌های اقتصادی جدید بین المللی برای کشور در خلال پروژه‌های بزرگ تکنولوژیک است و سلیقه‌های مخالف دولت در رقابت‌های سیاسی باید به حفظ مصالح کشور توجه داشته باشد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات