آموزش زبان در اپلیکیشن ایرانی و متفاوت "۵۰۴ لغت" - زوم اپ

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
"۵۰۴ لغت" اپلیکیشنی ایرانی برای آموزش زبان انگلیسی است که نسخه‌ای متفاوت از نرم‌افزار آموزش زبان ۵۰۴ لغت انگلیسی را برای کاربران مهیا کرده است. با زوم اپ همراه باشید.
تبلیغات

"۵۰۴ لغت" برخلاف بسیاری از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی که به صورت فارسی منتشر شده‌اند از ظاهر و رابط کاربری بسیار مناسبی برخوردار است به طوری که در همان اجرای اول رنگبندی و محیط کاربری برنامه حس خوبی را به کاربر القا می‌کند. با گشت کوتاهی که در محیط و بخش‌های مختلف "۵۰۴ لغت" زدیم باید اعتراف کنیم که همه چیز سرجای خود قرار دارد و هیچ ستون، قالب، طرح یا نوشته‌ی اضافه‌ای در برنامه مشاهده نمی‌شود و از سردرگم شدن کاربر جلوگیری می‌کند. این موضوع شاید در ظاهر از اهمیت چندانی برخوردار نباشد اما واقعیت این است که اکثر کاربران به دلیل ترسی که از اپلیکیشن‌های آموزش زبان دارند به محض دیدن یک محیط شلوغ و پیچیده قید استفاده از اپلیکیشن را می‌زنند. از همین رو "۵۰۴ لغت" از لحاظ بصری و آنچه که به آن مربوط است در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. علاوه بر این ویجت‌هایی که "۵۰۴ لغت" برای صفحه‌ی خانگی طراحی کرده است نیز مانند مطالب داخل برنامه از نظم دقیق و طراحی ساده‌ای برخوردارند. ویجت‌ها برای نمایش لغات جعبه لایتنر به شما کاربرد خواهند داشت و متناسب با تعداد کلماتی که برای آن مشخص کرده‌اید اقدام به نمایش در هر روز می‌کند که در زیر آن گزینه‌ای با عنوان "بلد بودم" و "بلد نبودم" قرار دارد و می‌توانید بر اساس آنچه از لغت مورد نظر در ذهن دارید تکلیف آن لغت و نمایش یا عدم نمایش دوباره‌ی آن را مشخص کنید.

بعد از ظاهر و محیطی که "۵۰۴ لغت" در اختیار کاربر قرار داده است به محتویات برنامه می‌رسیم. همانطور که از اسم برنامه مشخص است در این اپلیکیشن ۵۰۴ کلمه‌ی انگلیسی به همراه ترجمه‌ی فارسی قرار دارد. بخش محتویات شامل چند بخش است که در ادامه نگاهی جزئی به آن‌ها خواهیم داشت.

دروس

در "۵۰۴ لغت" تمامی لغاتی که در برنامه وجود دارند در ۴۲ درس تقسیم بندی شده‌اند که در هر کدام چند لغت قرار گرفته است. کلمات به صورت تب‌های جداگانه طراحی شده‌اند و در هر تب با معنی انگلیسی و فارسی، چند مثال برای درک بهتر به زبان انگلیسی و فارسی، گویش صوتی، راهنمای تلفظ و میانبر افزودن به جعبه‌ی Leitner Box وجود دارد که به طور کامل می‌تواند شما را با معنی و تلفظ لغت‌ها آشنا کند. با استفاده از میانبر ذکر شده نیز می‌توانید کلماتی که پیش از این معنی آن‌ها را نمی‌دانستید به Leitner Box مربوط به آن درس ارسال کنید تا در آینده و با تکرار و تمرین معنای آن لغت را ملکه‌ی ذهن خود کنید.

مثال ها

در نسخه‌ی اصلی و انگلیسی ۵۰۴ لغت برای هر کلمه شاهد یک مثال ساده و مفهومی نیز بودیم به این صورت که به شکل یک پاراگراف کوتاه مفهوم کلمه‌ی مورد نظر توضیح داده می‌شد. خوشبختانه در بخش دروس و کلمات موجود در "۵۰۴ لغت" نیز از این مثال‌ها استفاده شده و ترجمه‌ی فارسی آن‌ها نیز تعبیه شده است تا بتوانید به طور اصولی و با همان ذهنیتی که کتاب اصلی ۵۰۴ لغت داشته است با کلمات انگلیسی آشنا شوید.

تلفظ صوتی

بخش محتوا وقتی ارزشمندتر می‌شود که بدانید برای هر کلمه نیز گویش صوتی در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید تلفظ صحیح هر کلمه را در کنار معنای آن بیاموزید. تلفظ‌های صوتی در درون برنامه وجود دارند و برای استفاده از آن‌ها نیازی به اتصال اینترنتی یا وجود موتور صوتی جداگانه در گوشی موبایل نخواهید داشت.

بخش Reading

بخش بسیار جالبی که در برنامه "۵۰۴ لغت" وجود دارد Reading نام دارد. در این بخش با متن‌های کوتاهی رو‌به‌رو خواهید شد که می‌توانید آن‌ها را برای درک میزان یادگیری خود از زبان انگلیسی مطالعه کنید. با انتخاب هر کلمه‌ای که در این متن‌ها وجود دارد می‌توانید معنی فارسی آن را مشاهده کنید تا در صورتی که کلماتی را بلد نبودید بتوانید از این طریق با معنی آن آشنا شده و به هدف این بخش یعنی درک معنای متن‌ها دست پیدا کنید.

بخش Exam

بخش آخر نیز به آزمون‌های هوشمند اختصاص یافته است. در این بخش با سوالاتی مواجه خواهید شد که به صورت ((جای خالی)) به شما نمایش داده خواهند شد و شما باید بر اساس مابقی متن ((جای خالی)) را حدس بزنید. این آزمون کاملا استاندارد طراحی شده است و می‌تواند در پایان با نمره دهی صحیح و اصولی کارنامه‌ی کاملی از آگاهی و دانش شما از زبان انگلیسی ارائه کند. نحوه‌ی پاسخ دهی نیز به این صورت است که در مقابل هر سوال گزینه‌ای با نام Answer وجود دارد که با لمس آن به لیستی از چند کلمه‌ی انگلیسی دسترسی خواهید داشت و باید از میان آن‌ها کلمه‌ی مناسب با هر سوال را انتخاب کنید.

دیکشنری

در کنار تمام محتویات آموزشی برنامه یک دیکشنری کامل با بیش از ۳۰ هزار لغت نیز در برنامه وجود دارد تا بتوانید از آن برای ترجمه‌ی لغات مختلف استفاده کنید.

توجه: بخش لغات، Reading و آزمون‌ها تنها برای ۳ درس اول به صورت رایگان قابل استفاده خواهند بود و برای استفاده از موارد مرتبط با مابقی دروس باید پرداخت درون برنامه‌ای انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات