اپل برای عرضه آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی در سال ۲۰۱۷ و آیپد با نمایشگر OLED در سال ۲۰۱۸ برنامه ریزی می کند

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo) که یک تحلیلگر برجسته است، خلاصه‌ای از گزارش انتظارات درباره‌ی آینده‌ی خط تولید آیپد اپل را منتشر کرده است. او در این گزارش پیش بینی می‌کند که در سال ۲۰۱۷ سه مدل آیپد جدید با اندازه‌ی نمایشگری در محدوده‌ی ۹.۷ تا ۱۲.۹ اینچ عرضه خواهد شد. طبق این گزارش، شاهد عرضه‌ی آیپد ۱۰.۵ اینچی در سال ۲۰۱۷ و آیپدی مجهز به نمایشگر OLED در سال ۲۰۱۸ خواهیم بود. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

به تازگی یک تحلیلگر برجسته به نام مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo)، اقدام به انتشار خلاصه‌ای از گزارش انتظارات درباره‌ی آینده‌ی خط تولید آیپد اپل کرده است. طبق پیش بینی مینگ‌چی کو، در سال ۲۰۱۷ سه مدل آیپد با اندازه‌ی صفحه نمایشی در محدوده‌ی ۹.۷ تا ۱۲.۹ اینچ عرضه خواهد شد.

طبق اظهارات مینگ‌چی کو، اپل در نظر دارد که از یک مدل ۱۰.۵ اینچی آیپد پرو در کنار نسل دوم آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی و مدل کم هزینه‌تر آیپد با نمایشگر ۹.۷ اینچ در سال ۲۰۱۷ رونمایی کند. مینگ‌چی کو هیچ اشاره‌ای به سرنوشت آیپد مینی ۷.۹ اینچی نکرده است؛ با این حال، بسیاری از تحلیل‌گران عقیده دارند که مدل ۷.۹ اینچی آیپد به دلیل وجود مدل‌های ۵.۵ اینچی اخیر آیفون و کاهش تقاضا برای تبلت‌های کوچک‌تر شرکت اپل، به تدریج کنار گذاشته خواهد شد.

کو در این باره اظهار می‌کند:

ما انتظار داریم که سه مدل آیپد جدید شامل آیپد پرو 2 با نمایشگر ۱۲.۹ اینچ، آیپد پرو با صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی جدید و آیپد ۹.۷ اینچی که نسبت به دو مدل دیگر هزینه‌ی تولید کم‌تری دارد، در سال ۲۰۱۷ عرضه شود. با این حال، این تغییرات باز هم نمی‌تواند باعث رشد فروش آیپدها شود؛ به طوری که انتظار می‌رود فروش آیپد در سال ۲۰۱۷ نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، به میزان ۱۰ الی ۲۰ درصد کاهش داشته باشد. اگر آیپدی با صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی معرفی شود، بدون شک برای کاربردهای تجاری و آموزشی مفید خواهد بود. به همین دلیل، انتظار داریم که مدل ۱۰.۵ اینچی آیپد پرو در سال ۲۰۱۷ عرضه شود. به علاوه، گمان می‌کنیم که نسل دوم آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی و آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی مجهز به پردازنده‌ی A10X ساخت شرکت TSMC با شماره مدل 2330 TT, NT$177.5, N باشند. در حال حاضر شرکت TSMC، تنها تولید کننده‌ی پردازنده با فناوری ساخت ۱۰ نانومتری محسوب می‌شود. آیپد کم هزینه‌ی ۹.۷ اینچی هم به احتمال زیاد به پردازنده‌ی A9X که باز هم در انحصار شرکت TSMC قرار دارد، مجهز خواهد شد.

کو در این گزارش به آینده‌ای دور اشاره کرده و پیش بینی می‌کند که خط تولید آیپد اپل در سال ۲۰۱۸ و در نزدیک‌ترین زمان ممکن با تغییرات انقلابی همراه خواهد شد. او اشاره می‌کند که اپل تغییراتی بنیادی در طراحی آیپدها ایجاد کرده و از نمایشگرهای AMOLED در تولید آن‌ها بهره خواهد برد. کو در ادامه می‌گوید:

به احتمال زیاد، مدل انقلابی آیپد در نزدیک‌ترین زمان ممکن سال ۲۰۱۸ با تغییراتی بنیادین در طراحی و رابط کاربری با بهره‌مندی از پنل AMOLED انعطاف‌پذیر عرضه خواهد شد. اعتقاد ما بر این است که آیپد پا در جای پای آیفون گذاشته و در استفاده از پنل AMOLED در سال ۲۰۱۸ از آن پیروی خواهد کرد. اگر اپل واقعا بتواند از پنل‌های منعطف AMOLED به صورت بالقوه بهره‌برداری کند، به اعتقاد ما به خاطر تغییرات اساسی در طراحی و رابط کاربری، آیپد جدید نقطه‌ی عطفی در فروش آیپدها بوده و می‌تواند سود کلانی را نصیب شرکت اپل کند.

کو پیش‌بینی محافظه‌کارانه‌ای در مورد آمار فروش آیپد داشته است؛ به طوری که پیش‌بینی کل فروش سال ۲۰۱۶ را از ۴۵ الی ۵۰ میلیون به ۳۵ الی ۴۰ میلیون آیپد تا پایان سال و قبل از عرضه‌ی مدل‌های جدید تقلیل داده است. کو همچنین پیش‌بینی کرده است که حتی ارتقا مدل‌های آیپد در سال 2017 هم، تاثیری بر روند کاهش فروش در بازار تبلت‌ها نخواهد گذاشت.

آیا از آیپدهای اپل در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ استقبال خواهد شد؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات