اپل واچ ۲ احتمالا هم اندازه نسخه اول خود خواهد بود

یک‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود که امسال کمپانی اپل قصد دارد نسخه‌ی دوم ساعت هوشمند خود را با نام اپل واچ ۲ به بازار عرضه کند. برخی گزارش‌ها می‌گویند که ابعاد این ساعت هوشمند با نسخه‌ی قبلی آن کاملا برابر است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر انتظار معرفی اپل واچ جدید با بدنه‌ی باریک‌تر دارید، بهتر است سطح انتظارات خود را پایین بیاورید. میگ چی کو تحلیلگر معروف محصولات اپل معتقد است که نسخه ی بعدی گجت پوشیدنی کوپرتینویی‌ها، دارای ضخامتی برابر با نسخه‌ی قبلی خود خواهد بود. نسخه‌ی اول ساعت هوشمند اپل بیش از یک سال پیش و در آوریل ۲۰۱۵ رونمایی شد. اگرچه اپل با عرضه‌ی این گجت، کاملا بر بازار ابزارهای پوشیدنی مسلط شد و سهم بزرگی از آن را به خود اختصاص داد، اما عرضه‌ی این محصول نتوانست آن گونه که انتظار می‌رفت در کانون توجهات جهانی قرار گیرد.

بازار ساعت‌های هوشمند هنوز آن‌گونه که باید مورد توجه کاربران واقع نشده است و اپل هم تاکنون آمار‌های فروش این حوزه‌ی خود را منتشر نکرده است. این خود می‌تواند نشانه‌ای از فروش نه‌چندان خوب آن‌ها باشد. برخی تحلیلگران بر این باورند که اپل در گذر از سه‌ماهه‌ی اول به دوم در سال جاری میلادی، بیش از ۴۰ درصد از سهم خود در بازار گجت‌های پوشیدنی را از دست داده است.

apple watch

مینگ چی کو که در حال حاضر مشغول به کار برای موسسه‌ی KGI Securities است، یکی از مورد اعتمادترین تحلیلگران محصولات اپل است و منابع موثقی هم در زنجیره‌ی تامین‌کنندگان آسیایی قطعات محصولات اپل دارد. اپل اینسایدر نیز که یکی از وبسایت‌های وابسته به اپل است، یک یادداشت تحقیقاتی از سرمایه گذاران در دست دارد که مینگ چی کو در آن، هر تغییری را که فکر می‌کند در نسخه‌ی بعدی اپل واچ اتفاق می‌افتد برای آن‌ها بیان کرده است.

دو نسخه از این ساعت هوشمند به بازار عرضه خواهد شد. یکی از این نسخه‌ها ارتقای کمی نسبت به نسخه‌ی اول این گجت پیدا کرده است و نسخه‌ی دیگر که تغییرات و پیشرفت‌های بیشتری دارد اپل واچ ۲ خواهد بود. این نسخه برای نخستین بار به فشارسنج و موقعیت‌یاب GPS مجهز شده است. بدین ترتیب پیشرفت‌های بسیاری را در سیستم موقعیت‌یاب این گجت شاهد خواهیم بود. البته این مدل شباهت بسیاری به نسخه‌ی پیشین داشته و دارای همان ضخامت ۱۰ میلی‌متری خواهد بود.

ظاهرا اپل تصمیم گرفته است بر خلاف رویه‌ای که اغلب در طراحی آیفون‌های خود در پیش گرفته است، اپل واچ را باریک‌تر نکند و در عوض به بهبود عمر باتری آن بپردازد. محدود شدن عملکرد برنامه‌ها برای بهبود عمر باتری از یک سو و لزوم شارژ کردن روزانه‌ی این گجت از سویی دیگر به کابوسی برای دارندگان ساعت هوشمند این کمپانی تبدیل شده است. به همین دلیل کوچکترین بهبودها در زمینه‌ی عمر باتری این دستگاه از سوی کاربران با استقبال گسترده‌ای مواجه خواهد شد، حتی اگر ضخامت دستگاه کم نشود.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا باریک‌تر شدن و بهبود طراحی ساعت هوشمند اپل را ترجیح می‌دهید یا بهبود عمر باتری آن را برای شما اهمیت دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات