هوندا در توسعه NSX از فراری 458 نیز کمک گرفته است
شرکت خودروسازی هوندا برای این که در رقابت با خودروهای هم ردهی خود موقعیت خوبی کسب کند، به مقایسه و بررسی سوپراسپرت NSX با پورشه ۹۱۱ (موتور عقب) و فراری ۴۵۸ (موتور وسط) پرداخته است که این عمل با دمونتاژ کردن این خودروها همراه بوده است.
با توجه به این موضوع که فراری ۴۵۸ به تولید خود خاتمه داده و مدل 488GTB جایگزین آن شده است، نباید دستاوردهایی که باعث شد تا ۴۵۸ به مدت ۶ سال در خط تولید باقی بماند را از یاد برد. با توجه به متفاوت بودن هوندا از طراحی ایتالیایی فراری، این خودروساز میتواند چیزهای زیادی از فراری بیاموزد.
به گزارش مجلهی Autocar مهندسین آکورا هوندا پس از خریداری فراری ۴۵۸ به دمونتاژ کردن این خودروی ایتالیایی مشغول شدهاند تا اتصالات آلومینیمی این خودرو و همچنین قسمتهای پیشرفتهی پیشرانهی آن را مورد بررسی قرار دهند.
پس از انجام این مراحل، قطعات ۴۵۸ را به مرکز تحقیق و توسعهی خود در ژاپن برای انجام آزمایشهای دقیقتر انتقال دادهاند.
از این رو NSX از نظر فنی بیشباهت به فراری ۴۵۸ نیست؛ البته در این خودرو در قسمتهای پیشرانه و انتقال نیرو از طرحهای ویژهی هوندا بهره گرفتهاند. پیشرانهای که در ۴۵۸ بکار رفته ۸ سیلندر خورجینی تنفس طبیعی با حجم ۴.۵ لیتر است. ولی NSX از پیشرانهی متفاوت ۶ سیلندر خورجینی، ۳.۵ لیتر حجم و مجهز به دو عدد توربوشارژر بهره میبرد. سوپراسپرت زیبای ساخت هوندا همچنین ب یک جعبه دندهی ۹ سرعتهی دوکلاچه مجهز شده است.
پیش از این نیز اخباری مبنی بر استفادهی مهندسان هوندا از پورشه 911GT3 و مکلارن 12C برای مقایسهی تواناییهای سوپراسپرت NSX منتشر شده بود. ظاهرا هوندا وسواس زیادی در تولید بهترین خودروی این رده دارد و در هر مرحله از توسعهی NSX به مقایسهی آن با رقبای مطرح آلمانی، ایتالیایی و انگلیسی پرداخته است.
نظرات