ب ام و 750i با تیونینگ نوئل موتورز

یک‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تیونر نوئل موتورز اخیرا دست به بهینه سازی ب‌ام‌و 750i مدل ۲۰۱۶ زده است. در این بهینه سازی توان پیشرانه‌ی این سدان لوکس و غول‌پیکر به بیش از ۶۰۰ اسب بخار رسیده است. در ادامه برای اطلاعات از جزئیات آخرین تیونینگ نوئل موتورز (Noelle Motors)، همراه زومیت باشید.
تبلیغات

به عنوان طرفدار محصولات ب‌ام‌و باید گفت که سری هفت این شرکت برای مدت تقریبا ۴۰ سال است که توانایی و نقطه‌ی اوج مهندسی آلمانی‌ها را در تولید خودروهای لوکس به نمایش می‌گذارد. علاقه و اشتیاق مشتریان نسبت به این خودرو بسیار زیاد است. در عین حال شرکت‌هایی که در کار تولید کیت‌های ارتقای خودرو نیز هستند نیز به سری هفت علاقه‌ی زیادی دارند. یکی از جدیدترین شرکت‌هایی که دست به تیونینگ و بهینه‌سازی این سدان سوپرلوکس زده، نوئل موتورز است؛ این شرکت اقدام به تقویت ب‌ام‌و سری هفت کد 750i در ۳ مرحله کرده است که در نهایت توانسته توان این خودرو را به ۶۲۹ اسب بخار و گشتاور آن را به ۸۲۰ نیوتن‌متر رسانده است.

دستیابی به چنین سطحی از عملکرد و توان از سوی نوئل موتورز به هیچ عنوان دور از انتظار نیست چراکه نفر اول این شرکت کسی نیست جز کارل اتو نوئل که در دهه‌ی ۱۹۸۰ رئیس بخش توسعه‌ی پیشرانه‌ی آلپینا (Alpina) بوده است. نوئل در آن زمان به خاطر توانایی‌های زیاد در تقویت پیشرانه‌های توربوشارژر دار، بسیار مورد تحسین بود. حال دانش وی در تقویت و ارتقای پیشرانه، شرکت تیونینگ شخصی وی را تبدیل به یکی از بهترین تیونرهای محصولات ب‌ام‌و کرده است.

بی ام و

با اینکه این ب‌ام‌و هیچگونه تغییری را در نمای بیرونی و یا کابین خود به چشم ندیده است، اما نوئل توانسته به مهم‌ترین هدف خود، یعنی همان ارتقای پیشرانه دست پیدا کند.

قوای محرکه

از آنجایی که هیچ تغییری در نمای ظاهری و داخل کابین این خودرو انجام نشده است، تمام بسته‌ی ارتقایی نوئل موتورز حول پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل این خودرو می‌چرخد؛ پیشرانه ای که با داشتن ۴.۴ لیتر حجم مجهز به دو عدد توربوشارژر نیز هست. کیت نوئل موتورز برای این سدان شامل سه مرحله است که نخستین آن‌ها S1 نام دارد.

این کیت انتخاب بسیار ساده‌ای است. چرا که تنها کاری که نوئل موتورز روی پیشرانه‌ی V8 این خودرو انجام داده، جایگزینی نرم افزار واحد کنترل موتور با نمونه‌ی بهینه سازی شده است. با این حال همین تغییر نرم‌افزاری سبب شده تا قدرت پیشرانه با ۱۴۵ واحد افزایش به ۵۹۰ اسب بخار و گشتاور آن با ۱۰۸ نیوتن‌متر افزایش به ۷۵۹ نیوتن‌متر برسد. سدان لوکس ب‌ام‌و به لطف این ارتقا، اکنون برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴ ثانیه زمان نیاز دارد.

کیت مرحله‌ی دوم، S2 نام دارد. این کیت شامل استفاده از لوله اگزوز با مجرای بزرگتر و بازنگری در نرم افزار واحد کنترل الکترونیک موتور است. قدرت ب‌ام‌و 750i با این کیت به ۶۰۹ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۷۹۰ نیوتن‌متر می‌رسد. به واسطه‌ی این کیت، ب‌ام‌و 750i بهبود ۰.۲ ثانیه‌ای را نسبت به کیت S1 و در زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به همراه دارد.

در نهایت نیز به آخرین کیت ارتقایی نوئل، یعنی کیت S3 می‌رسیم. در این کیت از توربوشارژرهای بهینه‌سازی شده در کنار نرم افزار بازنگری شده‌ی واحد کنترل الکترونیک موتور استفاده شده و اندازه‌ی لوله‌های اگزوز نیز افزایش یافته است. نتیجه‌ی این تغییرات افزایش قدرت خودرو به ۶۲۹ اسب بخار و گشتاور آن به ۸۲۰ نیوتن‌متر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز با این کیت به ۳.۶ ثانیه کاهش یافته است که 750i را از این نظر هم سطح خودروهای سوپر اسپرت قرار می‌دهد.

بی ام و 750I

قیمت

نوئل موتورز هنوز جزئیات قیمت هیچ یک از سه کیت مذکور را اعلام نکرده و تنها راه اطلاع از قیمت‌ها ارتباط مستقیم با خود شرکت است. با این حال باید به این نکته توجه کرد که با توجه به اینکه این شرکت تیونینگ در کشور آلمان قرار دارد، قیمت این کیت‌ها بسته به این که مشتری در چه کشوری است می‌تواند متغییر باشد.

نتیجه گیری

این کیت‌ها دارای تنوع زیادی هستند و مشتریان می‌توانند هر کدام را که با نیازهای آن‌ها همخوانی بیشتری دارد، را انتخاب کنند. اینکه نوئل موتورز به عنوان یکی از معدود شرکت‌هایی که روی ب‌ام‌و سری هفت کار می‌کنند شناخته می‌شود، هیچگونه تغییری در نمای بیرونی و مخصوصا داخلی خودرو انجام نداده، نیز مایه‌ی تعجب است. با این وجود نمی‌توان از این بابت ایراد خاصی به این شرکت وارد کرد چون تخصص اصلی و شهرت شرکت تیونینگ نوئل موتورز، توانایی زیاد در ارتقای توان پیشرانه است. در هر صورت این کیت به اندازه‌ی کافی جذاب است تا مشتریان سری هفت را به سمت خود جذب کند.   

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات