والنتینو بالبونی شرکت تیونینگ تاسیس می‌ کند

شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
راننده‌ی آزمایشی معروف شرکت لامبورگینی، والنتینو بالبونی به تازگی دست به تاسیس یک شرکت تیونینگ برای محصولات لامبورگینی زده است. در ادامه با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

والنتینو بالبونی در شرکتی با نام VB به طور تخصصی بر روی محصولات لامبورگینی که در سنت آگاتا تولید می‌شوند، فعالیت دارد. نخستین محصول این شرکت سیستم اگزوزی از جنس تیتانیوم است که برای لامبورگینی اونتادور LP750-4 سوپر ولوچه طراحی شده است. این کیت اگزوز بیش‌ از آن‌ که شبیه به قطعات خودرو باشد، به یک اثر هنری شباهت دارد. 

به نقل از شرکت VB این تنها بخشی از برنامه‌‌های این شرکت برای ارتقای اونتادور است و هدف بالبونی نه تنها تولید یک سیستم اگزوز برجسته است، بلکه او قصد خلق یک اثر هنری برای علاقه‌مندان به محصولات لامبورگینی را دارد.

 این اگزوز تنها ۶.۲ کیلوگرم وزن دارد و زمانی بیش از ۳۵۰ ساعت را برای ساخته شدن طلب می‌کند. از این سیستم اگزوز فقط ۳۰ عدد تولید خواهد شد و اولویت فروش با مشتریان وفادار لامبورگینی است.

لامبورگینی

این موضوع که پس از نصب این کیت اگزوز چه میزان نیرو به پیشرانه‌ی ۷۳۹ اسب بخاری خودروی مذکور افزوده خواهد شد، مشخص نیست ولی چیزی که می‌دانیم صدای متمایز این کیت نسبت به مدل استاندارد است و VB ابعاد جدیدی از صدای خروجی را برای این اگزوز در نظر گرفته است.

پس از حدود چهار دهه تجربه در قسمت تست خودروهای لامبورگینی، تصمیم بالبونی برای تاسیس شرکت VB معقول به نظر می‌رسد. والتینو بالبونی در ابتدا کار خود را به عنوان یک شاگرد مکانیک آغاز کرد و در نهایت از وی خواسته شد تا در کنار راننده‌ی افسانه‌ای باب والاس، به تست محصولات جدید لامبورگینی بپردازد. او تقریبا با ۸۰ درصد از لامبورگینی‌های تولید شده رانندگی کرده است. برای قدردانی از خدماتی که بالبونی در رابطه با تست خودروهای لامبورگینی انجام داده است، این شرکت مدل دیفرانسیل عقب گالاردو با نام LP 550-2 Valentino Balboni را تولید کرد.  

قرار بر این است که شرکت VB از محصول خود در بیستم آگوست سال جاری در Concorso Italiano رونمایی کند. این رویداد یکی از بخش‌های فستیوال Monterey Car Week به شمار می‌رود.

لامبورگینی
لامبورگینی
لامبورگینی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات