علت افت کیفیت اینترنت از زبان معاون مخابرات

شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون شرکت مخابرات استان تهران دلیل افت کیفیت اینترنت این شرکت را بیان کرد. او معتقد است استفاده غیر منصفانه‌ی حدود ۴۰ هزار مشترک در استان تهران و البرز مهم‌ترین دلیل افت کیفیت اینترنت برای کاربران این شرکت است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

کامران کاظمی گفت: «در حال حاضر نحوه‌ی سرویس‌دهی به مشترکان اینترنت مخابرات از سرویس‌های نامحدود و غیرحجمی به سرویس‌های حجمی تغییر کرده است. اما بعضی از مشترکان که قراردهایشان مربوط به سال‌های قبل است همچنان از اینترنت نامحدود استفاده می‌کنند؛ این موضوع نحوه‌ی سرویس دهی ما را با اشکال مواجه کرده است.»

به گفته‌ی کاظمی، سقف قراردادهای مخابرات یکساله‌ است اما اگر کاربری قرارداد خود را تغییر ندهد این قرارداد به صورت خودکار برای سال بعد نیز تمدید می‌شود. به همین علت مشترکان مخابرات هنوز از اینترنت نامحدود استفاده می‌کنند در حالی که قراردادشان مربوط به سال‌های قبل است و نمی‌توان اینترنت نامحدود مشترکان را تخلیه کرد.

معاون مخابرات استان تهران اضافه کرد: «استفاده‌ی غیرمنصفانه برخی از مشترکان سرویس‌های نامحدود باعث شده است که درصد بسیاری از پهنای باند اینترنت در تهران به این مشترکان اختصاص یابد. بر اساس قرارداد شرکت مخابرات تهران با کاربران اینترنت پرسرعت، هر کاربر می‌تواند از ضریب اشتراک ۱ به ۸ استفاده کند که در این قرارداد، میزان دانلود و مصرف مشخص است. با این حال کاربر امکان استفاده تا ۴۰ درصد بیشتر از این پهنای باند در نظر گرفته شده را نیز دارد. اما مشکلی که در  حال حاضر با آن مواجه هستیم، این است که برخی کاربران رقم بسیار بیشتری را از این میزان پهنای باند استفاده می‌کنند.»

کاظمی توضیح داد: «در حال حاضر شرکت مخابرات استان تهران بیش از یک میلیون و ۲۰ هزار مشترک اینترنت پرسرعت دارد. بیش از ۷۰۰ هزار مشترک اینترنت مخابرات در تهران قرارداد اینترنت نامحدود دارد که قبل از سال ۹۲ با آنها بسته شده است. آن زمان از لحاظ فنی امکان ارائه اینترنت محدود وجود نداشت به همین دلیل مخابرات با این مشترکان قرارداد اینترنت نامحدود امضاء می‌کرد که هم‌اکنون ۴۵ درصد مشترکان مخابرات از این قرارداد استفاده می‌کنند.»

او ادامه داد: «اینترنت مخابرات از نظر فنی در حال حاضر با مشکل و قطعی مواجه نیست و افت کیفیت که از سوی برخی کاربران مطرح می‌شود، ممکن است به دلیل این باشد که در آن مکان چند مشترک پرمصرف در حال دانلود هستند و بیشتر پهنای باند را در اختیار می‌گیرند که این موضوع باعث می‌شود سایر مشترکان در آن محدوده نتوانند در مصرف خود ارتباط باکیفیتی دریافت کنند. ما نیز در حال تعریف روشی برای از بین بردن این مشکل هستیم.»

معاون مخابرات استان تهران تأکید کرد: «به زودی با این تعداد مشترک مذاکره خواهیم کرد تا اینترنت خود را به صورت حجمی تغییر دهند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات