نقش فناوری خودران شرکت ب‌ ام و در کسب مدال‌های طلای تیم شنا آمریکا

شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت خودروسازی ب‌ام‌و در کسب مدال‌های طلای تیم شنای کشور ایالات متحده در المپیک ریو نقش عمده‌ای داشته است. حتما برای شما این سوال پیش آمده که این شرکت خودروسازی چه ارتباطی با تیم شنای کشور آمریکا دارد. برای یافتن پاسخ به این سوال، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ورزشکاران تیم شنای کشور ایالات متحده با هدف کسب مدال طلای المپیک، ماه‌های متعدد و روزانه ساعت‌های بسیاری را صرف بهبود تکنیک‌ها و رکورد خود کرده‌اند، بنابراین هر نکته‌ی ریز و کوچکی آن‌ها را در این امر کمک خواهد کرد. اما، شناگر‌های آمریکایی از جمله ستاره‌ی سرشناس این تیم یعنی مایکل فلپس که به تازگی ۲۲مین مدال خود را در رقابت‌های المپیک بدست آورده است، از فناوری خودران شرکت ‌ب‌ام‌و برای بهبود تمرینات و رکورد خود استفاده می‌کنند. این فناوری، از سامانه‌ی نور‌های LED که شرکت ب‌ام‌و بر روی خودروهای خودران خود استفاده می‌کند، برگرفته‌ شده‌ است. این LED ها بر روی کمر، شانه، زانو، ساق و انگشتان شناگر نصب می‌شود و حرکات‌ آن‌ها توسط یک دوربین مخصوص فیلم‌برداری در زیر آب و با کمک فناوری رهیابی حرکت ضبط و تحلیل می‌شود. از همین فناوری مشابه در خودروهای خودران برای تشخیص اجسام یا موانع در حال حرکت استفاده می ‌شود.

این اولین باری نیست که شرکت ب‌ام‌و از این فناوری برای کمک به تیم شنای ایالات متحده استفاده می‌کند. این تیم در المپیک ۲۰۱۲ نیز از نسخه‌ی قدیمی‌تر این فناوری بهره برده است. نسخه‌ی کنونی بسیار دقیق‌تر و جزیی‌تر از نسخه‌ی پیشین است و همچنین اختلال کمتری در تکنیک‌های شناگر ایجاد می‌کند.

بنابر گزارشات خبرگزاری بلومبرگ، این پرو‌ژه برای شرکت ب‌ام‌و فقط هزینه‌ای در حدود تبلیغات ۳۰ ثانیه‌ای در المپیک (۳۰۰٬۰۰۰ تا ۶۰۰٬۰۰۰ دلار) داشته است. علاوه‌ بر‌ این، این خودروساز، ویلچیرهایی برای مسابقات پارالمپیک و سورتمه‌ی سایز کوچکی برای المپیک زمستانی ۲۰۱۴ در سوچی روسیه طراحی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات