مایکروسافت از کاربران ویندوز 10 موبایل درباره Continuum نظرسنجی می کند

شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت به تازگی ایمیل‌هایی برای کاربران ویندوز ۱۰ موبایل ارسال کرده و از آنها درخواست کرده تا در نظرسنجی انتخاب دسته‌ها و اپلیکیشن‌های Continuum شرکت کنند. قابلیت Continuum گوشی‌های مجهز به ویندوز ۱۰ موبایل را به یک کامپیوتر همراه تبدیل می‌کند که می‌توان آنها را به هر صفحه‌نمایشی متصل کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت از شرکت کنندگان در برنامه‌ی Windows Insider درخواست کرده تا در نظرسنجی پنج دسته‌بندی مورد نظر برای اپلیکیشن‌های Continuum شرکت کنند. این نظرسنجی توسط یک ایمیل به کاربرانی که بسته‌ی کامل ویندوز ۱۰ موبایل شامل گوشی لومیا ۹۵۰ یا لومیا ۹۵۰ ایکس ال، داک نمایش مایکروسافت و شارژر بی‌سیم Actiontec را دریافت کرده‌اند ارسال شده است. شرکت کنندگان در این نظرسنجی باید دسته‌های مختلف اپلیکیشن را با امتیاز ۱ (بیشترین اهمیت) تا ۵ (کمترین اهمیت) رتبه‌بندی کنند.

دسته‌هایی که در این نظر سنجی وجود دارند عبارتند از: اپلیکیشن‌های کاربردی کاری و تجاری، اپلیکیشن‌های کاربردی خانگی، اپلیکیشن‌های سرگرمی، اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های طراحی شده برای کانتینیوم. علاوه بر آن کاربران می‌توانند نام اپلیکیشن‌ها و دلیل علاقمندی به آنها برای عرضه در Continuum را ذکر کنند. به طور خلاصه مایکروسافت می‌خواهد بداند کدام اپلیکیشن‌ها طرفداران بیشتری در بین کاربران دارند.

Continuum نام قابلیتی است که در ویندوز ۱۰ موبایل گنجانده شده و به کاربر اجازه می‌دهد گوشی تلفن همراه خود را به یک کامپیوتر همراه تبدیل کند. برای انجام این کار، علاوه بر گوشی به یک اتصال بی‌سیم یا داکت اتصال نیاز است تا تصویر گوشی بر روی صفحه‌نمایش مورد نظر که می‌تواند تلویزیون یا مانیتور مجهز به HDMI باشد، نمایش داده شود. علاوه بر آن، کاربر می‌تواند ماوس و کیبورد را نیز به این مجموعه اضافه کند و یک تجربه‌ی کامل داشته باشد. قابلیت مفید دیگر کانتینیوم این است که در طول زمان اتصال می‌توان از گوشی به عنوان تاچ‌پد استفاده کرد.

پیتر برگلر (Peter Bergler) مدیر یکی از بخش‌های نرم‌افزاری مایکروسافت، در ماه دسامبر گذشته، نامه‌هایی اختصاصی به شرکت‌کنندگان در برنامه‌ی ویندوز اینسایدر ارسال کرد و از آنها در خواست کرد تا در دو جمله، برنامه‌ی کانتینیوم را برای یک دوست خود شرح دهند. این جملات می‌تواند در برنامه‌های آتی تبلیغاتی مایکروسافت مفید باشد.

مایکروسافت در حال حاضر گوشی‌های لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس ال خود ر ابا تخفیفی مناسب و قیمت ۴۰۰ و ۴۵۰ دلاری عرضه می‌کند. بعلاوه، خریداران هر یک از این گوشی‌ها، یک داک Microsoft Display به ارزش ۱۰۰ دلار به عنوان هدیه دریافت می‌کنند.

ویندوز ۱۰ موبایل هنوز بروزرسانی سالانه را دریافت نکرده است. این در حالی است که نسخه‌ی دسکتاپ این ویندوز و دستگاه‌های هولولنز و ایکس باکس وان، این بروزرسانی را دریافت کرده‌اند. البته کاربران برنامه‌ی ویندوز اینسایدر می‌توانند آخرین نسخه از این سیستم‌عامل موبایل یعنی بیلد ۱۴۴۹۳.۵ را دریافت کنند و آخرین تغییراتی که بروزرسانی سالانه برای گوشی آنها به ارمغان می‌آورد را تجریه کنند. مدیر برنامه‌ی ویندوز اینسایدر مایکروسافت درباره‌ی بروزرسانی نسخه‌ی موبایل عنوان کرده که تیم آنها به کمی زمان برای آماده کردن بروزرسانی سالانه نیاز دارد.

مایکروسافت اعلام کرده که پس از عرضه‌ی بروزرسانی جامع رداستون ۲ و بروزرسانی نهایی ویندوز ۱۰ موبایل، برنامه‌ی جدی آنها برای توسعه‌ی پلتفرم چند سیستم‌عاملی OneCore شروع خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات