لامبورگینی هوراکان با تیونینگ Vos Performance

جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
شرکت تیونینگ Vos Performance اخیرا دست به ارتقای نسخه‌ی نهایی لامبورگینی هوراکان ۲۰۱۶ زده و تغییرات زیادی روی این خودرو اعمال کرده است. برای آشنایی بیشتر با مشخصات این خودرو همراه زومیت باشید.
تبلیغات

لامبورگینی هوراکان توجه بسیاری از تیونرها را به خود جلب کرده است و به نظر می‌رسد که علاقه‌ی تیونرها به این خودرو به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت. یکی از جدیدترین بهینه‌سازی‌ها و تیونینگ‌های انجام شده روی این خودرو نیز به هفته‌ی گذشته برمی‌گردد که شرکت Novitec Torado از نسخه‌ی ۸۶۰ اسب بخاری هوراکان اسپایدر رونمایی کرد. این تیونر توانسته بود از پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر وی شکل ۵.۲ لیتری این خودرو قدرت ۸۶۰ اسب بخار و گشتاور ۹۵۹ نیوتن‌متر را بیرون بکشد. اینبار اما تیونر Vos Performance به سراغ لامبورگینی هوراکان رفته و برنامه‌ی ارتقای جدیدی برای این خودرو ارائه کرده است که شامل تغییرات ظاهری بیرونی و داخلی، ارتقای فنی پیشرانه، ارتقای شاسی و سیستم تعلیق می‌شود. این تیونر هنوز قدرت نهایی این هوراکان را اعلام نکرده است اما با نگاهی به گذشته‌ی این تیونر، رقمی حدود ۹۰۰ اسب بخار دور از ذهن نیست.

Vos performance بخش‌هایی از مشخصات این خودرو را رسانه‌ای کرده است که به آن‌ها خواهیم پرداخت؛ البته همچنان اثری از قدرت نهایی این خودرو در آن وجود ندارد. این اطلاعات شامل جزئیات دو مدل کیت ارتقای اگزوز است که برای این خودرو قابل سفارش است. در کنار قدرت اضافه‌ای که این کیت‌ها برای هوراکان به همراه دارند، وزن خودرو نیز در هز دو کیت کاهش یافته است. با این حال این اطلاعات نیز تصویر کاملی از آنچه Vos Performance روی این خودرو انجام داده است به شما نمی‌دهد.

خوشبختانه، تیونر به بخش‌های بیرونی و داخلی خودرو نیز پرداخته است و کافی است به این نکته اشاره کنیم که در این کیت هیچ صرفه جویی در استفاده از فیبر کربن انجام نشده است و حتی پوشش روی دریچه‌های سیستم تهویه نیز با فیبر کربن پوشیده شده‌اند که سبب شده کابین خودرو تا اندازه‌‌ای لوکس نیز به نظر برسد.

طراحی بیرونی

لامبورگینی هوراکان

طراحی بیرونی لامبورگینی هوراکان نسخه‌ی نهایی شامل یک سری قطعات برای بهبود ایروداینامیک خودرو می‌شود که کاربرد زببایی نیز دارند. این بخش‌ها شامل درب مخزن سوخت جدید و لبه های اسپویلر جلو می‌شوند. Vos Performance همچنین از پوشش فیبر کربنی برای آینه‌های جانبی استفاده کرده است. بخش‌های دیگر شامل پنل سقف به رنگ مات، دیفیوزر عقب، پلاک اختصاصی خودرو هستند. همچنین برای این خودرو امکان انتخاب دو نوع باله‌ی عقب وجود دارد که یکی از نوع ثابت Pur Vida و دیگری از نوع تنظیم شونده‌ی Torneo است. تمامی این قطعات از جنس فیبر کربن یا فیبر شیشه (فایبرگلاس) ساخته شده‌اند.

داخل کابین

لامبورگینی هوراکان

در داخل کابین هوراکان استفاده‌ی زیادی از فیبر کربن شده است که شامل تودری‌ها و بخش بالایی کنسول مرکزی می‌شوند. در بخش‌هایی از غربیلک فرمان بهینه‌سازی شده‌ی این خودرو نیز استفاده از فیبر کربن به چشم می‌خورد که نشان دهنده‌ی علاقه‌ی این تیونر به استفاده از این ماده است؛ به خصوص در بخش کلیدها، بازوهای فرمان و پدال شیفترهای پشت فرمان. Vos Performance برای آنکه تعادل و هماهنگی خود در استفاده از فیبر کربن را نشان دهد حتی در دستگیره‌ی درها و خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع نیز از فیبر کربن استفاده کرده است.

قوای محرکه

لامبورگینی هوراکان

این بخش آزار دهنده‌ترین قسمت این خودرو است چرا که Vos Performance اطلاعاتی از میزان توان لامبورگینی هوراکان منتشر نکرده است. تغییرات این خودرو در بخش پیشرانه شامل استفاده از مانیفولد هوای بهینه‌سازی شده همراه با فیلتر هوای اسپرت Twin-air از برند BMC است که البته اشاره نشده است که این قطعات تا چه میزان در افزایش عملکرد پیشرانه تاثیر داشته‌اند. در اینکه کیت آماده شده برای این خودرو، هوراکان را تبدیل به یک هیولای واقعی در جاده‌ها خواهد کرد هیچ شکی وجود ندارد؛ برای این منظور کافی است تا نگاهی به پروژه‌ی قبلی این تیونر یعنی فراری 488 GTB بیندازیم که در ماه می ۲۰۱۶ رونمایی شد. این تیونر در این پروژه که با نام پروژه‌ی  Vos-9X شناخته می‌شد توانسته بود توان خروجی را در سه مرحله به ۹۰۰ اسب بخار و گشتاور آن را به ۱۲۳۳ نیوتن‌متر برساند. پیش‌بینی می‌شود که در این هوراکان نیز ارتقایی در همین حدود انجام شده باشد، گرچه بهتر است تا زمان اعلام شدن اعداد و ارقام اصلی توسط تیونر صبر کرد.

خوشبختانه VOS همه‌ی جزییات فنی این خودرو را پنهان نکرده است. این تیونر دو نوع سیستم اگزوز را برای این خودرو ارائه کرده است؛ نخستین سیستم اگزوز، ساخت خود این شرکت است و از مافلر جلو و انتهایی به همراه دریچه‌های خروجی قابل کنترل بهره می‌برد. این سیستم می‌تواند قدرت پیشرانه را در دور موتور مشابه، به میزان ۱۲ اسب بخار و گشتاور آن را تا ۱۴ نیوتن‌متر افزایش دهد. این سیستم اگزوز سبب کاهش وزن خودرو به میزان  ۹ کیلوگرم شده است.

سیستم اگزوز دوم از برند Akrapovic و از جنس تیتانیوم است. نکات برجسته‌ی این سیستم اگزوز شامل استفاده از لوله‌های بزرگ‌تر و همچنین منبع صداگیر X شکل آن است. این سیستم اگزوز نیز می‌تواند در دور موتور ۵۹۵۰ دور بر دقیقه ۱۹ اسب بخار قدرت بیشتر و ۲۱ نیوتون گشتاور بیشتر را در اختیار هوراکان قرار دهد ضمن اینکه سبب کاهش وزنی به میزان ۲۰ کیلوگرم نیز شده است.

شاسی و سیستم تعلیق

لامبورگینی هوراکان

شاسی و سیستم تعلیق هوراکان نیز ارتقا یافته است و از فنرهای اسپرت H&R در این خودرو استفاده شده است. این فنرها سبب کاهش ارتفاع هوراکان به میزان ۳.۴۷ سانتی متر شده‌اند. سایر تغییرات نیز شامل استفاده از اتصالات سیستم ترمز از جنس فولاد ضد زنگ و لنت ترمزهای مسابقه‌ای هستند.

قیمت

خبر خوب در مورد هوراکان این است که Vos Preformance قیمت تک تک اجزای این پکیج را اعلام کرده است. اما یک خبر بد نیز وجود دارد و آن این است که و قتی قیمت تمام این مجموعه را در کنار هم قرار دهیم، رقم آن برای تغییرات بیرونی و داخلی خودرو به ۳۵ هزار و ۷۰۰ دلار می‌رسد. این مبلغ حتی هنوز شامل سیستم تعلیق و سیستم اگزوز نمی‌شود و قیمت آن‌ها به تنهایی به ۷ هزار و ۷۵۰ دلار برای کیت اگزوز Vos Performance و ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار برای کیت Akrapovic است.

قیمت بسته‌ی تقویت پیشرانه نیز هنوز اعلام نشده است ما برای خرید آن باید حساب بانکی خود را حسابی پر کنید.

نتیجه گیری

لامبورگینی هوراکان

این پکیج یکی از جذاب‌ترین پکیج‌های ارتقایی برای لامبورگینی هوراکان است. تمامی بخش‌های این خودرو شامل شاسی، بدنه، کابین و پیشرانه در این پکیج مورد بهینه‌سازی قرار گرفته‌اند. تنها نکته‌ی منفی این پکیج را می‌توان عدم اعلام توان پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری V10 هوراکان دانست. هرچند همانطور که در ابتدا اشاره کردیم با توجه به سوابق این تیونر می‌توان عددی حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ اسب بخار را برای این خودرو پیش‌بینی کرد. با این‌ حال بهتر است به حدس و گمان بسنده نکرده و تا زمان اعلام اعداد و ارقام اصلی توسط تیونر صبر کرد.     

لامبورگینی هوراکان
لامبورگینی هوراکان
لامبورگینی هوراکان
لامبورگینی هوراکان
لامبورگینی هوراکان
لامبورگینی هوراکان
لامبورگینی هوراکان
لامبورگینی هوراکان
لامبورگینی هوراکان
لامبورگینی هوراکان
لامبورگینی هوراکان
لامبورگینی هوراکان
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات