گوگل ویدیوهای ۳۶۰ درجه از محله های فقیرنشین ریو را به سرویس نقشه خود اضافه می کند

جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که تب و تاب مسابقات المپیک همه جا را فرا گرفته است، گوگل نیز قصد دارد ویدیوهای ۳۶۰ درجه‌ از محله‌های فقیرنشین شهر ریو را به سرویس نقشه‌های خود اضافه کند. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در روزهایی به سر می‌بریم که تب داغ مسابقات المپیک ۲۰۱۶ در بین همه دیده می‌شود. در همین راستا بخش هنری و فرهنگی گوگل با همکاری ساکنان محلی شهر ریو، پروژه‌ای به نام Rio: Beyond the Map را ارائه کرده که هدف از این پروژه، مستند کردن زندگی در محله‌های فقیر‌نشین ریو است. یک پنچم از کل جمعیت برزیل در چنین محله‌هایی زندگی می‌کنند که معادل ۱.۴ میلیون نفر است.

پروژه یاد شده نتیجه‌ی همکاری گوگل و سازمان محلی Grupo Cultural AfroRegga برزیل است. به لطف سرویس Tá no Mapa و با فعالیت‌هایی که تحت پروژه On the Map انجام می‌شوند، تا دو سال دیگر، خیابان‌ها و ۱۰ هزار کسب‌وکار محلی در ۲۶ ناحیه‌ی فقیرنشین، بر روی نقشه مشخص می‌شوند. تصاویر جدیدی که قرار است در راستای همین هدف به سرویس نقشه‌های گوگل اضافه شود، شامل تصاویر پانورامای ۳۶۰ درجه‌ای نیز می‌شوند که همچنین از تکنولوژی نمای خیابان (Street View) نیز بهره گرفته شده است. بیش از ۳۰۰۰ عکس از آرشیوهای تصویری و نمایشگاه‌های هنری، تورهای واقعیت مجازی با عینک واقعیت مجازی گوگل (Google Cardboard) و ویدیوهای نمونه باعث خواهد شد تا نسل جدیدی از چشم اندازهای فرهنگی شهر ریو، در دسترس تمامی کاربران از سراسر دنیا قرار گیرد.

google maps

از آثار تاریخی تا مناظر طبیعی گرفته تا تاریخ شهر ریو، با پروژه یاد شده و از تمامی زوایا در اختیار افراد علاقمند قرار می‌گیرد.

گوگل در همکاری با سازمان‌های مختلف و اعمال نفوذ خود در این سازمان‌ها، این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند با در اختیار داشتن موارد ساده‌ای چون یک آدرس، بتوانند زندگی بهتری را برای خود و دیگران بسازند. بر اساس یک آمارگیری جدید، حدود ۸۵ درصد از افرادی که در محله‌های فقیرنشین ریو زندگی می‌کنند، گوشی‌های موبایل با قابلیت اتصال به اینترنت دارند. ایجاد یک آدرس مکانی رسمی به کسب و کارهای خانگی نیز این اجازه را می‌دهد را بهتر رشد کنند و نیز در آینده باعث گسترش صنعت تورسیم در این مکان‌ها شود. در همین زمینه، قوانین محلی این شهر به جلوگیری از جرم و جنایت و کاهش انجام اعمال خلاف قانون کمک خواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات