تماشا کنید: در صورت توقف گردش زمین چه اتفاقی می افتد؟

جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که در صورت توقف گردش زمین چه اتفاقی خواهد افتاد؟ تصور کنید خودرویی با سرعت ۱٫۶۰۰ کیلومتر در ساعت به یکباره متوقف می‌شود؛ مرگ سرنشینان در این حالت حتمی است، اما در صورت توقف گردش کره‌ی زمین، سرنوشتی بسیار بدتر را برای بشر رقم خواهد زد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که در صورت توقف گردش زمین چه اتفاقی می‌افتد؟ می‌توان این موضوع را با قرار گرفتن در خودرویی که با سرعت سرسام آور ۱٫۶۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند، مقایسه کرد. توقف یکباره‌ی خودرو در چنین سرعتی سرنوشتی چون مرگ سریع سرنشینان را به همراه خواهد داشت، اما توقف گردش کره‌ی زمین، سرانجام بسیار بدتری را برای زمینیان رقم خواهد زد.

در ویدیوی بالا می‌توانید به شرایط مختلف و جهنمی که در صورت توقف گردش زمین بر سر انسان‌ها خواهد آمد، پی ببرید، اما در ادامه به شماری از اتفاقات خواهیم پرداخت که در این‌صورت برای کاربران روی خواهد داد.

  • به محض توقف گردش زمین به دور خود، در صورت قرار گرفتن روی خط استوا، انسان‌ها از روی زمین کنده شده و با سرعت بالای ۴۶۵ متر در ثانیه به سمت شرق پرتاب خواهند شد.
  • با توجه به اینکه زمین بر محور دو قطب خود گردش می‌کند، از این‌رو افرادی که در نزدیکی دو قطب شمال و جنوب زمین مستقر هستند، احتمالا در لحظات اول نجات پیدا کنند، هرچند این موضوع برای لحظات اول امکان پذیر است.
  • افرادی که در هواپیما و بالای زمین در حال حرکت هستند نیز شاید در ثانیه‌های ابتدایی جزو معدود نجات یافتگان باشند.
  • دقایقی پس از توقف گردش زمین، امواج بلندی از سمت دریا به سوی خشکی روانه شده و سونامی‌های عظیمی ایجاد خواهد شد.
  • سرعت باد به اندازه‌ای بالا خواهد رفت که سرعت طوفان‌های ایجاد شده پس از انفجار بمب‌های اتمی را در نزدیکی محل پشت سر گذاشته و این بادهای سهمگین منجر به ایجاد آتش سوزی خواهند شد.
  • پس از طوفانی شدن دریا، سونامی‌های بزرگ علاوه بر سواحل دریا، در خشکی نفوذ کرده و زیر آب رفتن خشکی‌ها به سمت قطب شمال و جنوب ادامه خواهد داشت.
  • با توقف گردش زمین، هسته‌ی درونی زمین نیز که ماهیتی مذاب دارد، از حرکت باز خواهد ایستاد. با توقف گردش زمین و هسته‌ی آن، قابلیت مغناطیسی کره‌ی خاکی نیز از بین رفته و در نتیجه امواج رادیواکتیو خورشید به سمت زمین روانه شده و هر موجود زنده‌ای را روی زمین از بین خواهد برد.
  • نیمکره‌ای از زمین که به سمت خورشید قرار دارد، در اثر تابش مستقیم نور خورشید به اندازه‌ای گرم خواهد شد که حیاتی در آن نیمکره باقی نخواهد ماند. در نیمکره‌ی دیگر نیز به دلیل نبود حرارت کافی، یخبندان گسترده صورت می‌گیرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات