مدیر فنی بخش خودروی خودران گوگل از سمت خود کناره گیری کرد

پنج‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از یک دهه حضور فعال در گوگل و بخش خودرو‌های خودران این شرکت، کریس ارمسون، مدیر فنی روباتیک و خودروی هوشمند این شرکت،‌ اخیرا از پست خود کنار رفته است. طبق گزارش‌ها منتشر شده، این تصمیم توسط سران رده‌ی بالای گوگل گرفته شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کریس ارمسون ابتدای هفته‌ی جاری جدایی خود را از گوگل پس از نزدیک به هشت سال کار روی پروژه‌ی خودروی هوشمند این شرکت، اعلام کرد. هنگامی که ارمسون به تیم خودروی گوگل منتقل شد، این پروژه به صورت کاملا محرمانه پیش می‌رفت. ارمسون در سال ۲۰۱۳ به عنوان مدیر فنی پروژه، جانشین محقق علوم کامپیوتری دانشگاه استنفورد، سباستین تران شد.

براساس گزارش نیویورک تایمز، دو نفر از مهندسان دیگر پروژه‌ی خودروی گوگل با نام‌های دیو فرگوسن و جیاجون ژو نیز از این شرکت جدا شدند تا استارتاپ اختصاصی خود را راه‌اندازی کنند. پیش از این نیز گروه دیگری از کارمندان گوگل این شرکت را برای تأسیس شرکت Otto، فعال در زمینه‌ی کامیون‌های خودران، ترک کرده بودند. ارمسون در خصوص جدایی از گوگل گفت:

این تصمیم در زمان خوبی گرفته شده و اکنون می‌توانم به ماجراجویی‌های خود ادامه دهم. پروژه‌ی خودروی گوگل در دستان افراد توانایی قرار دارد و از موفقیت آن در آینده‌ی نزدیک اطمینان دارم.
کریس ارمسون خودروی خودران گوگل

مشکلات ارمسون از زمانی شروع شد که گوگل سال گذشته جان کرافسیک، مدیر اجرایی سابق بخش آمریکای شمالی هیوندای را به عنوان مدیر بخش خودرو خود منصوب کرد. طبق برخی گزارش‌ها، دیدگاه‌های ارمسون و کرافسیک چندان منطبق با هم نبود و مدیر فنی پروژه‌ی خودروی گوگل از تصمیمات و مدیریت کرافسیک ناراضی بود.

ارمسون پیش از این که به‌طور کامل از گوگل خارج شود، از ابتدای تابستان در مرخصی به سر می‌برد. حال باید به انتظار نشست و دید که گوگل چه کسی را به عنوان مدیر فنی پروژه‌ی خودروی هوشمند خود منصوب می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات