یاماها ساندبار جدید خود با نام YAS-106 را معرفی کرد

جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یاماها به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات صوتی، تاکنون تجهیزات خانگی متنوعی تولید کرده است. یکی از تجهیزات صوتی خانگی که به تازگی در حال گسترش است، ساندبار است. یاماها به تازگی از نسخه‌ی جدید ساندبار خود با طراحی و امکانات جدید رونمایی کرده است. این ساندبار جدید YAS-106 نام دارد و قابلیت پخش با کیفیت صدا از ویدیوهای 4K UHD را دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یاماها با معرفی ساندبار همه‌کاره‌ی خود با نام YAS-106 قصد دارد جایگاه خود را در بازار این تجهیزات صوتی خانگی ثبت کند. این نسخه پس از YAS-105 عرضه شده و برای کاربرانی که قصد تجربه‌ی صدای چندکاناله را بدون اسپیکرهای زیاد و سیم‌کشی‌های مزاحم در فضای خانه دارند بسیار مناسب است.

یاماها عنوان کرده که راه‌اندازی و کار کردن با این نسخه از نسل قبلی آن بسیار آسان‌تر است. نسخه‌ی جدید طراحی باریک‌تر و لبه‌های گردتر در گوشه‌ها دارد و به راحتی در انواع فضاها نصب می‌شود. طول این ساندبار، ۳۵ اینچ است.

ساندبار yas-106

YAS-106 برای شبیه‌سازی صداهای ۵.۱ کانال یا ۷.۱ کانال Dolby Digital و DTS طراحی شده است. البته کیفیت صدای تولیدشده از این دستگاه، وابستگی زیادی به ابعاد و طراحی اتاق کاربر دارد. این ساندبار یاماها نیمه‌حرفه‌ای است و توانایی پشتیبانی از فرمت‌های حرفه‌ای Dolby Atmos و یا DTS:X را ندارد. کاربران برای استفاده از این فرمت‌های حرفه‌ای باید نسخه‌ی YAS-5600 را تهیه کنند.

YAS-106 محهز به دو سابووفر داخلی و پردزانده‌ی حرفه‌ای برای پردازش صداهای باس است. به بیان دیگر، برای تجربه‌ی کیفیت بالای صداهای باس در ترک‌های صوتی، نیاز به بلندگوهای جداگانه نخواهد بود. البته برای کاربرانی که علاقه‌ی زیادی به صداهای بلند دارند، پورت‌های جداگانه برای اتصال سابووفرهای اضافی در نظر گرفته شده است.

یکی از مشکلات اصلی تلویزیون‌های امروزی، ناتوانی در پخش مناسب صدای دیالوگ‌ها است. با قابلیت‌های مفید این ساندبار جدید، کاربر می‌تواند صدای کانال‌های مختلف را تنظیم کند و صدای دیالوگ را صرفنظر از محیط آن، با کیفیت خوب بشنود.

YAS-106 از اتصالات HDMI 2.0 پشتیبانی می‌کند. هرچند مشخصات دقیقی از پشتیبانی این ساندبار منتشر نشده، اما کارشناسان معتقدند این دستگاه می‌تواند از صداهای ویدیوهای فول اچ‌دی 1080p بلوری و 4K UHD پشتیبانی کند. پشتیبانی از HDCP 2.2 در ویدیوهای UltraHD/4K نیز برای این ساندبار پیش‌بینی شده است.

ساندبار yas-106

یک پورت ورودی و خروجی اچ‌دی‌ام‌آی برای این Soundbar در نظر گرفته شده است. یاماها عنوان کرده که این اتصال به دستگاه اجازه می‌دهد تا صدای چندکاناله را به طور کامل دریافت کرده و آن را به خوبی پردازش کند. برخی از رقیبان این دستگاه، تنها قابلیت اتصال با پورت های معمولی را دارند و صدا را به صورت استریو دریافت می‌کنند. به دلیل پشتیبانی این دستگاه از CEC (Consumer Electronics Control)، برای کنترل آن نیازی به ریموت جداگانه نخواهد بود و البته پشتیبانی آن از اتصال بلوتوث، امکان کنترل YAS-106 را با گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های اندروید و iOS فراهم کرده است.

قیمت حدودی در نظر گرفته شده برای این ساندبار، ۱۹۹.۹۵ دلار است و در میانه‌های ماه آگوست به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات