فروش آیفون برای نیمه دوم سال ۲۰۱۶ در بازارهای کلیدی رشد داشته است

چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که مدت‌ها بود از کاهش فروش محصولات اپل در بازارهای مختلف، اخبار زیادی منتشر می‌شد، امروز موسسه‌ی Kantar اعلام کرده فروش آیفون‌های اپل برای نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ در بازارهای کلیدی رشد داشته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

برخلاف تصویر تاریکی که برخی از محققان و تحلیل‌گران حوزه‌ی تکنولوژی از وضعیت پیش‌روی اپل نشان داده‌اند، به نظر می‌رسد اوضاع برای کوپرتینونشین‌ها خیلی هم بد نیست و یکی از با ارزش‌ترین برندهای دنیا، همچنان می‌تواند به روند رو به رشد خود ادامه دهد.

شاید اپل نتوانسته باشد در مدت اخیر همچون سامسونگ و هواوی موفق عمل کند و درآمد و سوددهی مورد انتظار خود را داشته باشد یا در بخش گوشی‌های پایین‌رده محصولی از این کمپانی دیده نشود، ولی موسسه‌ی تحقیقاتی Kantar World ComTech با بررسی وضعیت سیستم عامل‌های نصب شده روی گوشی‌های هوشمند اعلام کرده سیستم عامل آی‌او‌اس توانسته در آمریکا و ۵ بازار بزرگ اروپایی رشد خوبی داشته باشد.

رشد سال به سال در بخش سهم فروش پلتفرم‌ها در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی خیلی شگفت‌انگیر نبوده است ولی خبر رشد فروش اپل برای محصولاتی چون آیفون 6 اس و آیفون SE می‌تواند خبر خوبی برای تیم‌ کوک و تیم تحت رهبری او باشد.

در بازه‌ی زمانی ماه آوریل تا ژوئن، آیفون اس‌ای در جایگاه سوم فهرست جهانی برای پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند قرار گرفته و توانسته ۵.۱ درصد از سهم بازار را داشته باشد. آیفون 6 اس و 6 اس پلاس نیز به صورت ترکیبی ۱۵.۱ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته‌اند. ۱۴.۱ درصد از سهم بازارهای بزرگ نیز به گلکسی اس 7 و اس 7 اج اختصاص داشته ولی هواوی و شیائومی توانسته‌اند در چین پیشرفت داشته باشند.

اما نکته‌ی قابل توجه در گزارش کانتار به وضعیت ال‌جی برمی‌گردد که در مجموع ۱۴ درصد از بازار آمریکا را در اختیار دارد و بعد از اپل و سامسونگ قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد دو غول کره‌ای توانسته‌اند در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی سهم خود از بازار آمریکا را دو برابر افزایش دهند. جی 5 ال‌جی در جایگاه دهم محبوب‌ترین گوشی آمریکا قرار دارد و محصولات چون K7، لئون و Sunset، همچنان فروش قابل ملاحظه‌ای دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات