عرضه خودروهای بدون آینه در ژاپن قانونی شد

دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ژاپن یکی از اولین بازارهایی است که به کارخانه‌های خودروسازی اجازه داد تا در مکان آینه‌های بغل به جای آینه، دوربین قرار دهند. با این گزارش همراه زومیت باشید.
تبلیغات

استفاده از دوربین به جای آینه‌های عقب و بغل در خودروها اتفاق جدیدی نیست، تعدادی از طرح‌ها مانند لامبورگینی URUS در حال حاضر از همین تکنولوژی استفاده می‌کنند. بعضی از مدل‌های هوندا نیز از ویژگی زاویه‌ی دید زیاد دوربین در زیر آینه‌ی بغل سرنشین بهره می‌برند. اگرچه قوانین اجازه حذف آینه‌ها و استفاده از دوربین به جای آن‌ها را نمی‌دهد.

طبق گزارش منتشر شده صنایع ژاپنی ایچیکو و شرکت آلمانی بوش در حال حاضر قطعات لازم برای این سیستم را برای کارخانه‌های خودروسازی تامین می‌کنند.

لامبورگینی URUS
استفاده از دوربین به جای آینه در کانسپت لامبورگینی URUS

ژاپن در این راه تنها نیست؛ انتظار می‌رود اروپا نیز امسال در قوانین خود تجدید نظر کند و اجازه‌ی ورود این تکنولوژی را بدهد. پیش‌بینی می‌شود که آمریکا در سال ۲۰۱۸ این قانون را اجرا کند و پس از آن چین هم به این گروه اضافه خواهد شد.

دوربین‌ها نسبت به آینه های سنتی چندین برتری دارند. که می‌توان به ایمن‌تر بودن و بالاتر بردن بهره‌وری مصرف سوخت خودرو اشاره کرد. دوربین‌های جدید زاویه‌ی دید بیشتری دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان نقاط کوری را که دیدن آنها با آینه‌ها بسیار سخت است و یا به کلی دیده نمی‌شود را مشاهده کرد.

هوندا
هوندا در برخی از مدل‌هایش دوربین‌هایی را ارائه داده که بسته به موقعیت می‌توان از آن استفاده کرد

سیستم دوربین در خودرو می‌تواند دید بهتری را با تصحیح دیجیتالی برای مواقعی که نور زیاد، کم و یا هوا بد است، ارائه دهد. واضح است که دوربین‌ها با وزن کمتر نسبت به آینه‌ها و همچنین آیرودینامیک بهتر، راندمان مصرف سوخت را بالا می‌برند. اولین آینه‌ی شرکت ایچیکو که بر مبنای دوربین ساخته شد، آینه‌ی عقب بود، که به طور مستقیم از دوربین پشت خودرو تغذیه می‌شد و در حال حاضر در اکثر خودروها وجود دارد.

مانیتور در آینه‌ی عقب
بعضی از سیستم‌های دوربین دنده‌ی عقب از همان مانیتوری استفاده می‌کنند که ایچیکو اولین بار از آن استفاده کرد

طبق این گزارش، شرکت ایچیکو به عنوان یک برند ژاپنی شناخته شده در این عرصه، قصد دارد تا ماه آگوست مانیتورهای کم حجم و با برد متوسط را معرفی کند.

ایچیکو پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۳، ۲۹ درصد یا حدود ۲.۳ میلیون خودرو در ژاپن، در آینه‌‌‌های خود مجهز به مانیتور باشند. همچنین این شرکت پیش‌بینی می‌کند در همین بازه زمانی ۱۲ درصد معادل ۹۰۰ هزار خودروی ژاپنی با حذف کامل آینه‌های بغل، از دوربین برای دید اطراف خودرو استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات