احتمال توقف تولید پیشرانه‌ های ۸ سیلندر آئودی

یک‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آئودی به‌تازگی پیشرانه‌ی دیزلی پیشرفته‌‌ی خود را همراه با فناوری کمپرسور برقی، در خودروی SQ7 TDI معرفی کرده است. اما این پیشرانه که نوع بنزینی آن نیز عرضه شده است، ممکن است آخرین پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تولیدی این خودروساز باشد. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید
تبلیغات

طی گزارش‌های منتشر شده گروه فولکس‌واگن تمرکز زیادی را صرف برقی‌سازی خودروهای خود کرده است که این به معنای سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه‌ی پیشرانه‌های الکتریکی و باتری‌ها خواهد بود. در ادامه‌ی این گزارش ذکر شده که تنظیم و تقسیم این سرمایه‌ میان تولید پیشرانه‌ی ۸ سیلندر جدید دیگر و توسعه‌ی پیشرانه‌های الکتریکی و باتری‌ها کار آسانی نیست و برای استفاده‌ی بهتر و بهینه‌تر از این بودجه باید تصمیم‌ دقیقی گرفته شود.

Audi

گروه فولکس‌واگن متعهد شده است که تا سال ۲۰۲۵ حداقل ۲۵ درصد از خودروهای خود به شکل الکتریکی عرضه کند و شرکت آئودی نیز از این درصد فراتر رفته است. این افزایش تمرکز بر روی خودروهای الکتریکی، به دلیل مقررات سخت‌گیرانه‌تر برای آلودگی خودرو‌ها است که موجب خروج شرکت‌های خودروسازی از جمله آئودی از تولید پیشرانه‌های بزرگ شده است. گزارشات حاکی از آن است که شرکت خودروسازی فیات کرایسلر نیز قصد دارد که پیشرانه‌های ۸ سیلندر خود را از رده‌‌ی تولیدات خارج کند.

فناوری خودروهای الکتریکی باید آن‌قدر پیشرفت کنند تا به نقطه‌ای برسند که عملکرد بهینه‌تر آن‌ها نسبت به موتور‌های احتراق داخلی اثبات شود. اما به‌هر حال آن روزی که دیگر شنونده‌ی غرش گوش‌نواز پیشرانه‌های ۸ سیلندر نباشیم، روز غم‌انگیزی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات