مشکل عدم امکان تغییر و ورود به حساب کاربری، در نسخه بتای iOS 10 پس از خروج اجباری
هدف از انتشار نسخهی بتای نرمافزار و سیستمعاملها کشف مشکلاتی نرمافزاری است که خود کمپانیها قادر به پیدا کردن آن نیستند. براساس گزارشهای منتشر شده نسخهی بتای iOS 10 نیز دارای مشکلاتی است که از بزرگترین آن لاگ اوت شدن کاربران پس از وارد شدن به حساب کاربری در نسخهی بتای iOS 10 است.
بنا به دلایلی پس از بروزرسانی کاربران به نسخهی بتای iOS 10 توسط کاربران، سیستم عامل بصورت آنی کاربر را از حساب کاربری لاگ اوت میکند. تلاشهای کاربران نیز برای ورود بی فرجام مانده و حتی تغییر رمز عبور نیز برای کاربران نیز ممکن نیست. براساس گزارشهای منتشر شده، در زمان مراجعه به صفحهی iForgotدر وبسایت اپل نیز پیغام خطایی با مضمون "درخواست شما در حال حاضر قابل انجام نیست" برای کاربر نمایش داده میشود، هرچند مشکلی نیز در سیستم وجود ندارد و در حالت دیگر میتوان به این صفحه مراجعه کرده و رمز عبور را ریست کرد.
به نظر میرسد این مشکل زمانی برای کاربرانی رخ میدهد که قابلیت تعیین هویت دو مرحلهای را فعال کرده باشند. اغلب کاربرانی که پستهایی را در مورد این مشکل منتشر کردهاند، از تعیین هویت دو مرحلهای استفاده میکنند. این مشکل، تنها در صورت ریکاوری حساب کاربری قابل حل است.
هنوز مشخص نیست که آیا این مشکل از جملهی مواردی است که اپل پیش از انتشار نسخهی بتا در مورد آن اطلاعرسانی کرده بود یا خیر، اما در صورتی که دوست ندارید تا به مشکل برخورید، بهتر است از بروزرسانی به این نسخه خودداری کنید.
نظرات