وزیر ارتباطات: مردم باید در قبال پولی که می‌دهند خدمات با کیفیت دریافت کنند

یک‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
وزیر ارتباطات با بیان اینکه عدم توجه به کیفیت متأثر از مشکلات شبکه طی ۸ سال اخیر بوده است، اعلام کرد که مردم باید در قبال پولی که برای سرویس اینترنت می‌دهند، خدمات خوب و با کیفیت دریافت کنند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه‌ی رونمایی از سامانه‌ی نظارت بر شاخص‌های کیفی شبکه‌ی زیرساخت اعلام کرد: «طی چند سال اخیر در بیشتر کشورهای دنیا، دولت‌ها برای توسعه‌ی ICT و اینترنت اهتمام جدی گذاشتند که در ایران پیش از ۳ سال گذشته توجه و اهتمام خوبی صورت نگرفته بود. قوانینی به مخابرات منتهی می‌شد که با واگذاری به بخش خصوصی این مسئولیت‌ها به وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت واگذار نشد. این عدم واگذاری مسئولیت باعث شد توسعه‌ی زیرساخت‌ها در ۸ سال اخیر دچار بی‌مهری شود.»

واعظی ادامه داد: «با توسعه|ی که در این سه سال انجام شد به جایی رسیده‌ایم که هرآنچه هر اپراتور در زمینه شبکه و اینترنت بخواهد می‌توانیم بلافاصله در اختیارشان بگذاریم و محدودیتی در این زمینه نداریم.»

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات تأکید کرد: «موردی که در این چند سال مغفول مانده، این است که همه‌ی کاربران انتظار دارند سرویس‌شان کیفیت داشته باشد. کاربرنهایی باید در برابر پولی که بابت سرویس اینترنتی خود پرداخت می‌کند، خدمات خوب و با کیفیت دریافت کند.»

او افزود: «بیشتر فعالیت ما در این چند سال روی طراحی شبکه بوده است. پیش از این شبکه جامعی طراحی نشده بود و توسعه‌ی هر شرکت بر اساس نظر و تشخیص خودش بود. ما در واقع وارث یک شبکه‌ی وصله‌پینه‌ای بودیم و مجبور شدیم کل شبکه را بازطراحی کنیم. در طراحی جدید وضعیت بیست سال آینده شبکه به همراه اینترنت را در آن گنجاندیم.»

محمود واعظی گفت: «شفافیت مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند نشان دهد، شبکه‌ در چه کیفیتی هست. مدت‌ها میان رگولاتوری و زیرساخت بحث بر سر سامانه‌ای که امروز رونمایی شد. ما تصمیم گرفتیم کیفیت همه‌ی بخش‌های شبکه تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات باشند. این سامانه می‌تواند همه چیز را شفاف کند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: «ما آمادگی داریم که شرکت زیرساخت بابت عدم کیفیت جریمه پرداخت کند. البته باید توجه کنید که ما نمی‌خواهیم مشکلات را با پرداخت پول حل کنیم چون مهم این است که شبکه کیفیت داشته باشد و بدون اختلال کار کند. ما اعتقاد داریم بحث کیفیت و قیمت را با هم ببینیم و به همین خاطر هیچ وقت قیمت‌ها را بالا نمی‌بریم. همواره به دنبال این هستیم که با افزایش مردم و شرکت‌ها از اینترنت، قیمت اینترنت را کاهش دهیم.»

او ادامه داد: «به همین خاطر تعرفه اینترنت ثابت مانده و تعرفه موبایل را کاهش دادیم. البته در موبایل هیچ‌گاه وارد بسته‌ها نمی‌شویم بلکه همیشه سقفی برای مصرف آزاد مشخص می‌کنیم و می‌گذاریم شرکت‌ها با ارائه‌ی بسته‌ها با هم رقابت کنند. یکی از مقدمات مهم شبکه‌ی ملی اطلاعات این است که پهنای باند داخلی را برای مردم بسیار کم کنیم و تقریباً به رایگان برسانیم. چیزی که مدنظر ما هست افزایش کیفیت و کاهش تعرفه‌ی اینترنت و شبکه‌ی ملی اطلاعات هست.»

واعظی اظهار امیدواری کرد: «امیدوارم این سامانه یک شروع باشد و از همه اپراتورهای ثابت و همراه می‌خواهم که با مردم شفاف باشند و اطلاعات را با شفافیت در اختیار مردم بگذارند. FCPها باید شبکه‌شان را استاندارد و باکیفیت کنند که من این را از رئیس رگولاتوری خواسته‌ام. کیفیت باید در همه‌ی شهرها و همه‌ی مراکز بالا برود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات