جستجوی گوگل هنگام اشاره به نام کاربر در اینترنت به او ایمیل ارسال می کند

یک‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جستجوی گوگل اخیرا بروزرسانی جالبی در صفحه‌ی جستجو برای کاربران اجرا کرده است. این بروزرسانی زمانی که کاربر داخل اکانت گوگل خود باشد و نام خود را جستجو کند، به او قابلیت ارسال ایمیل در زمان اشاره شدن به نامش در اینترنت را پیشنهاد می‌دهد. این قابلیت از Google Alerts به عنوان هسته‌ی خود استفاده می‌کند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل به تازگی قابلیت جدیدی را به صفحه‌ی جستجوی خود اضافه کرده است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا در زمان اشاره شدن به نامشان در صفحات اینترنتی (Mention)، اعلان‌هایی را دریافت کنند. این قابلیت ماه گذشته در یک پست وبلاگی توسط گوگل به نمایش درآمده بود که روز گذشته خبر رسمی عرضه‌ی آن منتشر شد.

اگر شما وارد حساب کاربری خودر در گوگل شده باشید و به علاوه، اجازه‌ی ذخیره‌ی اطلاعات وب و اپلیکیشن خود را به گوگل داده باشید، زمانی که نام خود را در گوگل جستجو می‌کنید، یک ویجت جدید در پایین صفحه به شما پیشنهاد می‌شود که در صورت فعال کردن، از این به بعد زمان‌هایی در صفحات وب به نام شما اشاره شود، ایمیل یا پیامی از طرف گوگل دریافت خواهید کرد.

قابلیت Google Alert از سال ۲۰۰۳ عرضه شده است. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا هشدارهایی را در حالت‌هایی که خودش تنظیم می‌کند از طرف گوگل دریافت کند. به طور مثال می‌توان زبان، منبع و کلمه‌ی خاصی را برای Google Alerts تنظیم کرد و در زمان‌هایی که مطلبی با این شرایط منتشر شود، گوگل کاربر را از طریق آدرس ایمیلی که از او دریافت کرده، مطلع می‌سازد. قابلیت جدید نیز از گوگل آلرتز به عنوان هسته‌ی اصلی استفاده می‌کند.

وقتی کاربر بر روی ویجت پیشنهاد شده که با عبارت Stay in the loop مشخص شده، کلیک کند یک Google Alert جدید برای او ایجاد می‌شود که نام کاربر به عنوان عبارت مورد نظر تنظیم شده است. پس از انجام تنظیمات نهایی، کافی است دکمه‌ی Create Alert را انتخاب کنید تا تنظیمات مورد نظر ذخیره شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات