مدیر اجرایی بلک بری برای توسعه خودروی هوشمند اپل به این شرکت ملحق شد

شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل به تازگی نیروی جدید به تیم توسعه‌ی خودروی هوشمند خود افزوده است. دن داج، مدیر اجرایی سابق بخش نرم‌افزار خودرویی بلک‌بری اخیرا به استخدام اپل در آمده‌ است تا در توسعه‌ی بخش نرم‌افزاری این محصول فعالیت کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل هم‌چنان به استخدام نیرو‌ برای پیشبرد پروژه‌ی تایتان ادامه می‌دهد. این غول فناوری اخیرا یکی از مدیران بلک‌بری را در بخش خودرو به استخدام در آورده است. دَن داج مدیر اجرایی اسبق بخش نرم‌افزار‌ خودرویی QNX بلک‌بری، به اپل برای توسعه‌ی خودروی این شرکت ملحق شده است. حال پس از استخدام این مدیر، گزارش‌هایی مبنی بر تغییر جهت پروژه‌ی تایتان منتشر شده است. 

طبق اخبار منتشر شده توسط بلومبرگ، باب منسفیلد مدیر جدید پروژه‌ی تایتان تیم خود را در بخش توسعه‌ی تکنولوژی‌ خودران متمرکز کرده است. ظاهرا در حال حاضر اولویت اصلی اپل توسعه‌ی تکنولوژی خودران و هوشمند است و در مراحل بعدی به ساخت پلتفرم الکتریکی می‌پردازد. 

غول فناوری کوپرتینو اخیرا اعلام کرده است که مرکز تحقیق و توسعه‌ی جدید در اوتاوا و نزدیکی مقر QNX، بنا خواهد کرد. این موضوع شایعات موجود در خصوص تمرکز بیشتر اپل در بخش نرم‌افزاری و خودران، را تقویت می‌کند. 

اپل در حفظ روند محرمانه‌ی پروژه‌ی تایتان، تلاش زیادی می‌کند. تا به حال هیچ‌گونه موضع‌گیری رسمی از اپل در خصوص خودروی احتمالی این شرکت دیده نشده است. این موضوع باعث شده است تا حتی اخیرا برخی کارشناسان وجود پروژه‌ای تحت این نام و خودروی اپل را به کلی تکذیب کنند. تیم کوک هفته‌ی گذشته طی مصاحبه‌ی ویدیویی شایعات موجود را نه تکذیب و نه تایید کرد. وی گفت:

در حال حاضر در اپل محصولات جدید زیادی تحت پروژه‌های مختلف در کنار دستگاه‌های فعلی ما، در حال توسعه هستند. 

اپل مدتی است که در حال توسعه‌ی خودروی خاص خود تحت پروژه‌ی تایتان است. اخیرا طی برخی اخبار عرضه‌ی خودروی اپل تا سال ۲۰۲۱ تاخیر خورده است در حالی که پیش‌تر از ورود این محصول به بازار در سال ۲۰۱۹ صحبت می‌شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات