اپل برای تصاحب Tidal باید ۵۰۰ میلیون دلار پرداخت کند

یک‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در روزهای اخیر گزارشی منتشر شد که نشان از مذاکرات اپل با تایدل (TIDAL) برای خرید این سرویس استریم موسیقی داشت. گمانه‌زنی‌ها در این خصوص حکایت از این دارد که تصاحب تایدل هزینه‌ای ۵۰۰ میلیون دلاری را روی دست اپل خواهد گذاشت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش وال استریت ژورنال که در روزهای اخیر نقل محافل خبری شده، اپل درصدد تصاحب تایدل، سرویس استریم موسیقی دیگری است که طرفداران خاص خود را دارد. براساس برآوردهای پایپر جفری، تحلیل‌گر موسسه‌ی جینی مونستر، خرید این کمپانی هزینه‌ای ۵۰۰ میلیون دلاری را روی دست اپل خواهد گذاشت. Jay Z یکی از خوانندگان سبک هیپ‌هاپ در آمریکا است که سرویس تایدل را با پرداخت ۵۶ میلیون دلار مال خود کرد. با توجه به قیمت برآورد شده برای تایدل، Jay Z بیش از ۹ برابر مبلغی را که برای این سرویس پرداخت کرده، مال خود می‌کند.

اپل درصدد آن است تا تعداد قطعات موسیقی و خوانندگان موجود در سرویس اپل موزیک را بیش از پیش افزایش دهد و تصاحب تایدل شماری از هنرمندانی را که با تایدل قرارداد اختصاصی دارند، راهی سرویس اپل موزیک خواهد کرد. تایدل دارای بیش از ۴.۲ میلیون کاربر است که می‌تواند به ۱۵ میلیون ثبت نام کرده برای اپل موزیک اضافه شوند. اسپاتیفای با در اختیار داشتن بیش از ۳۰ میلیون کاربر که حق اشتراک پرداخت می‌کنند و ۱۰۰ میلیون کاربر ثبت نام کرده، در حوزه‌ی ارائه‌ی سرویس استریم موسیقی به عنوان یک پیشتاز در حال ارائه‌ی سرویس است.

اپل در سال ۲۰۱۴ با پرداخت بیش از ۳ میلیارد دلار، کمپانی بیتس را در اختیار گرفت که در دو حوزه‌ی تولید هدفون‌ و سرویس استریم موسیقی فعالیت می‌کرد. در زمان تصاحب بیتس، سرویس استریم موسیقی این کمپانی ۱۱۱٫۰۰۰ عضو داشت که اپل با توسعه‌ی آن و تبدیلش به اپل موزیک، حال دارای بیش از ۱۵ میلیون مشترک ثبت نام کرده است. در صورت تصاحب تایدل، دو نام شناخته شده از دنیای هیپ هاپ که یکی متعلق به سواحل شرقی و دیگری متعلق به ساحل غربی آمریکا است، در کاپرتینو گردهم می‌آیند.

اپل در حال افزایش سرمایه‌گذاری خود روی انواع سرویس‌هایی است که به کاربرانش ارائه می‌کند. براساس گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، ۱۲ درصد از درآمد کسب شده توسط اپل متعلق به سرویس‌های این کمپانی است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. حاشیه‌ی سود سرویس‌های اپل بیش از ۶۰ درصد برآورد شده است. این در حالی است که درآمد کلی اپل با کاهش ۱۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همراه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات