مایکروسافت تا ژوئن 2017، تعداد 2850 کارمند دیگر خود را اخراج می کند

جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت از میانه‌های سال ۲۰۱۴، شروع به تعدیل نیرو و اخراج تعداد زیادی از کارمندان خود کرده است. این شرکت ۱۸ هزار کارمند خود را در قدم اول اخراج کرد. گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده‌اند، از تصمیم این شرکت برای اخراج ۲۸۵۰ کارمند دیگر تا پایان ماه ژوئن ۲۰۱۷ خبر می‌دهند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت به تازگی خبرهایی را مبنی بر اخراج تعدادی دیگر از نیروهای خود منتشر کرده است. در متن این خبر که توسط این شرکت به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (U.S Securities and Exchange Commission) اعلام شده آمده است:

علاوه بر اعلام قبلی مبنی بر تعدیل ۱۸۵۰ موقعیت شغلی در می ۲۰۱۶، حدود ۲۸۵۰ شغل دیگر نیز در ادامه‌ی این برنامه حذف خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود که این تعدیل نیرو تا پایان سال مالی ۲۰۱۷ انجام شود.

مایکروسافت در ادامه به این نکته اشاره کرده که حدود ۹۰۰ نفر از این نیروها تا کنون در مورد تعدیل خود مطلع شده اند.

این تعدیل نیرو، آخرین اقدام مایکروسافت در این زمینه در دو سال گذشته است. شروع برنامه‌ی اخراج کارمندان این شرکت از میانه‌ی سال ۲۰۱۴ بود. در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که ۱۸ هزار نیروی کار خود را تا پایان ژوئن ۲۰۱۵ اخراج خواهد کرد. در ادامه، در جولای ۲۰۱۵ اعلام شد که مایکروسافت ۷۸۰۰ نیروی دیگر را نیز اخراج خواهد کرد. در اکتبر همان سال، مایکروسافت خبر تعدیل ۱۰۰۰ نیروی دیگر را تایید کرد.

در سال جاری نیز دو بار خبر تعدیل نیروی این شرکت منتشر شد. یک بار در ماه می و یک بار خبر اخیر که مجموع نیروی اعلام شده در این دو خبر، به ۴۷۰۰ نفر می‌رسد. در مورد علل تعدیل نیروی مایکروسافت حدس و گمان‌های زیادی وجود دارد و اکثر آنها، عدم موفقیت این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند را دلیل این تعدیل نیروها می‌دانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات