گزارش مالی آلفابت در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۶: سود ۷ میلیارد دلار از درآمد ۲۱.۵ میلیارد دلاری

جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
آلفابت، کمپانی مادری که گوگل یکی از شرکت‌های آن است، گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ خود را منتشر کرد. این کمپانی رشد ۲۱ درصدی را در درآمد نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته تجربه کرده است.
تبلیغات

آلفابت در گزارش مالی خود در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ به رشد درآمد بخش تبلیغات اشاره کرده است، اما گفته که باقی بخش‌هایی که این هلدینگ بزرگ بر روی آن سرمایه گذاری کرده هنوز در حال تزریق سرمایه هستند و به درآمد نرسیده‌اند. 

اما منظور گوگل از این بخش‌هایی که فعلا در فاز سرمایه‌گذاری هستند چیست؟ پروژه‌های آینده‌ی آلفابت در Google X توسعه داده می‌شوند که توسط سرگی برین یکی از بنیان‌گذاران گوگل مدیریت می‌شود. یکی از پروژه‌های مهم گوگل ایکس، خودروی بدون راننده یا خودران گوگل است. این شرکت در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۶ بودجه‌ی ۱۸۵ میلیون دلاری را صرف توسعه‌ی پروژه‌های خود کرده است. از دیگر پروژه‌های این شرکت می‌توان به بالون‌های انتقال دهنده‌ی اینترنت اشاره کرد. دو پروژه‌ی خودرو خودران و بالون انتقال دهنده‌ی اینترنت تا به اینجای کار ۸۵۹ میلیون دلار خرج برداشته است. 

اما با وجود این هزینه‌ها، آلفابت در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶، موفق به کسب درآمد ۲۱.۵ میلیارد دلاری و سود ۷ میلیارد دلاری شده است.

آلفابت در شاخه‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کند و امیدوار است طی سال‌های آینده، پروژه‌های بزرگ این شرکت سوده‌ده شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات