گلکسی نوت 7 ویژگی های نرم افزاری جدید و صفحه نمایشی با انحنای کم خواهد داشت

جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
در حالی که تنها ۴ روز دیگر تا رونمایی از فبلت پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۷ باقی مانده است، شایعات پیرامون این گوشی هوشمند لحظه به لحظه بیشتر می‌شود. گفته می‌شود که گلکسی نوت ۷ دارای ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید و صفحه‌نمایشی با انحنای بسیار کم خواهد بود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

۴ روز دیگر کمپانی سامسونگ طی مراسمی اختصاصی که در شهر نیویورک برگزار می‌کند، از فبلت پرچمدار خود با نام گلکسی نوت ۷ رونمایی خواهد کرد. به تازگی یک منبع موثق که یکی از نسخه‌های آماده برای فروش گلکسی نوت ۷ را در اختیار داشته است، اطلاعاتی در مورد آن منتشر کرده است و ما امروز قصد داریم این اطلاعات را با شما در میان بگذاریم.

گلکسی نوت ۷ قرار است با صفحه‌نمایشی مشابه نمونه‌ای که از مدت‌ها پیش بر روی گلکسی اس ۷ اج دیده‌ایم به بازار عرضه شود. اگرچه این گوشی دارای صفحه‌نمایشی با لبه‌های خمیده خواهد بود، اما سامسونگ خمیدگی آن را ملایم‌تر کرده است. این بدان معناست که سامسونگ به بازخوردهای مشتریان خود در گلکسی نوت اج توجه کرده است. و خمیدگی صفحه را کاهش داده است تا به طراحی خاصی برسد که کابران در استفاده از آن راحت‌تر باشند.

Samsung Galaxy Note 7

این نمایشگر که دارای اندازه‌ای ۵.۷ اینچی خواهد بود، از پوشش مقاوم گوریلا گلس ۵ برای محافظت بهره می‌برد. هنگام استفاده از این گوشی هوشمند، تقریبا هیچ حاشیه‌ای در کناره‌های صفحه‌نمایش آن نخواهید یافت. این منبع همچنین اعلام کرده است که گلکسی نوت ۷ نسبت به نوت ۵ ضخامت کمتری دارد، اما این کاهش ضخامت هنگام در دست گرفتن احساس نمی‌شود. شیشه‌ی پشتی این گوشی هوشمند همچون گلکسی اس ۷ و گلکسی نوت ۵ دارای انحنا است. گلکسی نوت ۷ ضد آب است، حتی هنگامی که قلم S-Pen را از جای مخصوصش خارج کرده باشید. این گوشی در کنار شیار مخصوص قلم، دارای یک پورت یو‌اس‌بی نوع سی است که با کابل‌های میکرو یو‌اس‌بی نیز قابل استفاده است. این کمپانی به همین منظور به همراه نوت ۷، یک آداپتور نیز عرضه خواهد کرد.

در جلوی این گوشی هوشمند شاهد دو دوربین هستیم که برای اسکن عنبیه‌ی چشم تعبیه شده‌اند. البته بهره‌مندی این گوشی از اسکنر عنبیه، جزو اطلاعات جدید محسوب نمی‌شود، چرا که در تمامی شایعات پیشین نیز بر وجود آن تاکید شده بود. این اسکنر از اشعه‌ی فروسرخ برای شناسایی کاربر در محیط‌های تاریک بهره می‌برد، اما عملکرد آن هنگام استفاده‌ی کاربر از عینک، اندکی کندتر می‌شود. اسکنر عنبیه ی گلکسی نوت ۷ در شرایط مناسب سرعت بسیار بالایی دارد. می‌توان از این اسکنر در کنار حسگر اثر انگشت یا طرح‌های قفل معمول صفحه‌نمایش (پین، الگو و ...) و برای دسترسی سریع‌تر به گوشی استفاده کرد.

دوربین‌های جلو و پشت این گوشی هوشمند، همان‌ نمونه‌هایی هستند که پیش از این در دو گوشی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج دیده‌ایم. بنابراین باید انتظار دیدن یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با فناوری Dual Pixel در پشت و یک دوریبن ۵ مگاپیکسلی را در جلوی این گوشی داشته باشیم.

Note 7 Camera

این منبع موثق در مورد نرم‌افزار گلکسی نوت ۷ گفته است که تحولات آن ما را به یاد تغییراتی می‌اندازد که تولیدکنندگان آسیایی در سخت‌افزار گوشی‌های هوشمندشان اعمال می‌کنند. در نرم‌افزار این گوشی هوشمند شاهد استفاده‌ی بسیار از رنگ سفید، یک نوار وضعیت جدید و آیکون‌هایی گرد هستیم. این مشخصات بسیار شبیه به اطلاعاتی هستند که در ماه ژوئن در مورد تاچ‌ویز جدید فاش شده بودند. این تغییرات محتمل‌ترین موارد برای اعمال در نرم‌افزار این گوشی هوشمند هستند. گلکسی نوت ۷ به دلیل بهره‌مندی از یک صفحه‌نمایش خاص با لبه‌های خمیده، ویژگی‌های نرم‌افزاری معمول برای استفاده از این لبه‌ها را نیز خواهد داشت.

تاکنون اصلی‌ترین دلیل فروش هر گلکسی نوت، قلم استایلوس آن بوده است. S-Pen در گلکسی نوت ۷ تغییرات بزرگی را تجربه خواهد کرد. می‌توان از این قلم به عنوان ذره بین برای بزرگنمایی متون و ترجمه‌ی عبارت‌ها استفاده کرد. ویژگی Always On در صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۷ نیز از قلم پشتیبانی می‌کند و بدین ترتیب می‌توان در هر زمانی به سرعت اقدام به یادداشت‌برداری کرد. یادداشت‌ها نیز همیشه در صفحه‌ی قفل در دسترس شما خواهند بود.

اما سایر تغییرات اعمال شده در نرم‌افزار گلکسی نوت ۷ چیست؟ Samsung Cloud یکی از این تغییرات است. این کمپانی قصد دارد در زمینه‌ی فضای ابری به میدان رقابت با آی‌کلود اپل و گوگل درایو وارد شود. با داشتن هر دستگاه گلکسی، ۵ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ابری رایگان نیز دریافت خواهید کرد. سامسونگ حتی به شما اجازه می‌دهد که برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، رزولوشن صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۷ را به اچ‌دی کاهش دهید.

این خبرهای برای اغلب کاربران خوشحال کننده هستند، اما اگر دارندگان هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ بدانند که گلکسی نوت ۷ با این هدست کار نخواهد کرد بسیار ناراحت خواهند شد. ظاهرا سامسونگ قصد دارد یک هدست واقعیت مجازی جدید معرفی کند که علاوه بر گلکسی نوت ۷، با تمامی گلکسی‌های پیشین نیز سازگار باشد.

Gear VR

متاسفانه اطلاعات دقیقی در مورد تراشه‌ی این گوشی هوشمند در دست نیست، اما می‌دانیم که تراشه‌های به کار رفته در گلکسی نوت ۷ بر حسب منطقه‌ی جغرافیایی فروش، متغیر خواهند بود. این منبع مورد اعتماد اعلام کرده است گلکسی نوت ۷ از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد.

نوت ۷ در رنگ‌های آبی، طلایی، مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه خواهد شد. دو رنگ مشکی و نقره‌ای در ابتدای عرضه‌ی این محصول در دسترس خواهند بود، اما رنگ‌های طلایی و آبی مدتی بعد از عرضه‌ی رسمی این گوشی هوشمند در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت. البته پیش‌تر هم گفته شده که دسترسی به هرکدام از این رنگ‌ها بسته به بازار و فروشنده ممکن است در هر کشور متفاوت باشد.

منبع موثقی که تمامی این اطلاعات را ارائه کرده، در پایان تاکید کرده است که گلکسی نوت ۷ بهترین محصولی است که سامسونگ تاکنون ساخته است. در پایان مجددا یادآوری می‌کنیم که سامسونگ این گوشی هوشمند را ۱۲ مرداد ماه ساعت ۱۹:۳۰ و طی مراسمی اختصاصی که در شهر نیویورک برگزار می‌کند رونمایی خواهد کرد.

نظر شما در مورد گلکسی نوت ۷ چیست؟ آیا مشتاق به خرید آن هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات