گزارش مالی ال جی در سه ماه دوم سال 2016: سود حاصل از فروش لوازم خانگی، ضررهای بخش موبایل را جبران کرد

پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی گزارش مالی سه ماه دوم سال ۲۰۱۶ خود را به تازگی منتشر کرده است. هر چند بخش موبایل ال‌جی هنوز به سوددهی نرسیده ولی به لطف عملکرد بخش لوازم خانگی و تلویزیون‌های این شرکت، ال‌جی سود بیشتری نسبت به سه ماهه دوم سال قبل کسب کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ال‌جی به تازگی گزارشی از عملکرد مالی خود در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ منتشر کرده است. در این گزارش این شرکت به سود عملیاتی ۵۰۳.۱ میلیون دلاری خود از مجموع ۱۲.۰۵ میلیارد دلار فروشش اشاره کرده که این میزان سود در مقایسه با سود ال‌جی در سال گذشته و در همین بازه زمانی ۱۴۰ درصد رشد داشته است. نکته قابل توجه در این گزارش این است که فروش قدرتمند لوازم خانگی و تلویزیون‌های این شرکت به نوعی ضرر ۱۳۲ میلیون دلاری بخش موبایل ال‌جی را پوشش داده‌اند. 

واحد موبایل ال‌جی فصل قبل هم ضرر ۱۷۰ میلیون دلاری را گزارش کرده بود. هر چند که گوشی هوشمند G5 ال‌جی موفق شد تا ۱۲ درصد درآمدهای این شرکت را در مقایسه با ۳ ماه اول سال ۲۰۱۶ افزایش دهد ولی آن تاثیری را که مدیران ارشد ال‌جی انتظار داشتند، بر عملکرد مالی این شرکت نداشت. فروش ۱۳.۹ میلیون دستگاه در سه ماه دوم سال ۲۰۱۶ نسبت به فروش ۱۳.۵ میلیون دستگاه در سه ماه اول رشد چندان چشمگیری محسوب نمی‌شود.

البته ال‌جی اعلام کرده است که با هزینه‌های بازاریابی بیشتری مواجه شده و فروش اولیه کُند جی ۵ نیز مزید بر علت شده است. حالا این شرکت با نگاه به فصل سوم سال ۲۰۱۶ قصد دارد تا میزان فروش خود را به لطف گوشی هوشمند V20‌ (هنوز نام این گوشی قطعی نشده و برخی معتقدند این گوشی با نام V11‌ به بازار عرضه خواهد شد) در بازار بالارده‌ها ارتقا دهد و از سوی دیگر با سری‌های K‌ و X وضعیت خود را در بازار گوشی‌های مقرون به صرفه سامان دهد. 

از سوی دیگر بخش لوازم خانگی ال‌جی سود ۳۷۳.۲۴ میلیون دلاری را گزارش داده است. بخش تلویزیون‌های این شرکت نیز از سود ۳۰۷ میلیون دلاری از مجموع درآمد ۳.۵۸ میلیارد دلار خبر داده است. این در حالی است که ال‌جی با رشد خوبی در فروش تلویزیون‌های 4K خود روبرو بوده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات