سامانه اندازه گیری کیفیت شبکه زیرساخت رونمایی می‌شود

پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از دلایلی که اپراتورهای اینترنت در زمان مشکلات خدماتشان به کاربران اعلام می‌کنند، مشکلات کیفیی شبکه‌ی زیرساخت است که می‌تواند درست یا غلط باشد. شرکت ارتباطات زیرساخت برای جلوگیری از اتهامات وارده و بهانه‌هایی که اپراتورهای اینترنت می‌آورند، هفته‌ی دیگر سامانه‌ی اندازه‌گیری و پایش شاخص‌های کیفی شبکه‌اش را رونمایی می‌کند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در بسیاری از مواقعی که اینترنت منزل یا محل کار ما قطع یا دچار اختلال می‌شود. ما نیز برای پیگیری این اختلال یا قطعی با مرکز تماس اپراتور خود تماس می‌گیریم. اما یکی از نکاتی که در برخی موارد به ما گفته می‌شود، ایجاد اختلال در سرویس‌های شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات است.

اما وقتی رسانه‌ها این موضوع را از شرکت زیرساخت پیگیر می‌شوند، آنها اظهار می‌کنند که شبکه‌شان هیچ‌گونه مشکلی ندارد و اگر مشکلی هست در شبکه‌ی اپراتور اینترنت است. همین باعث سردرگمی مردم می‌شود و کاربرانی که لوازم لازم برای نظارت را در اختیار ندارند نمی‌توانند دلیل اصلی قطع یا اختلال اینترنت خود را متوجه شوند.

به همین دلیل شرکت ارتباطات زیرساخت برای جلوگیری از اتهامات وارده و بهانه‌هایی که اپراتورهای اینترنت می‌آورند، به زودی سامانه‌ی اندازه‌گیری و پایش شاخص‌های کیفی شبکه‌‌اش را رونمایی می‌کند.

معاون بهره‌بردای و مدیریت شبکه‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد:«شرکت ارتباطات زیرساخت برای اجرایی کردن مصوبه‌ی ۲۲۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اقدام به پیاده‌سازی سامانه‌ی مدیریت SLA (کیفیت سطح خدمات) و انتشار شاخص‌های کیفی شبکه‌ی IP (ابر لایه‌ی سه) روی وبسایت خود کرده است. این سامانه از هفته آینده روی وب‌سایت شرکت ارتباطات زیرساخت به آدرس tic.ir در دسترس قرار می‌گیرد.»

اسماعیل رادکانی معاون زیرساخت گفت: «در خصوص مکانیزم، روش اندازه‌گیری و انطابق با استاندارهای تعیین شده، با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به توافع و جمع بندی رسیدیم. این شاخص‌ها با هدف شفاف‌سازی کیفیت سطح خدمات (SLA) شرکت ارتباطات زیرساخت از طریق وب‌سایت شرکت در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.»

معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه‌ی زیرساخت ادامه داد: «سامانه‌ی مذکور هفته‌ی آینده همزمان با نشست خبری مشترک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بهره‌برداری خواهد شد. همچنین برای پایش کیفیت اینترنت بین‌الملل نیز در حال راه‌اندازی سیستم‌های راه‌اندازی، نظارت و انتشار شاخص‌های کیفی هستیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات